مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 5، شماره 4 - ( پیاپی 17، زمستان 1395 )                   سال 5 شماره 4 صفحات 208-191 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zabihi hesari N K, Ramazani Z. Relationship between five Factors of personality and state and trait anxiety in girl students of Boarding schools . Rooyesh 2017; 5 (4) :191-208
URL: http://frooyesh.ir/article-1-388-fa.html
ذبیحی حصاری نرجس خاتون، رمضانی زهرا. بررسی رابطه پنج عامل شخصیت با اضطراب آشکار و پنهان در دانش آموزان دختر مدارس شبانه روزی . رویش روان شناسی. 1395; 5 (4) :191-208

URL: http://frooyesh.ir/article-1-388-fa.html


1- دانشگاه پیام نور ، zabihi_n@yahoo.com
2- کارشناس ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قوچان
چکیده:   (4518 مشاهده)

چکیده

هدف از پژوهش حاضر،بررسی رابطه پنج عامل شخصیت بااضطراب آشکار و پنهان است  .روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد  وجامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان شبانه روزی دخترانه منطقه سرولایت (324نفر) بوده  که از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده به تعداد 200نفر ،88نفر از مقطع اول متوسطه و 112نفراز مقطع دوم متوسطه به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای تحقیق عبارت بودند از :پرسشنامه شخصیت (NEO) و پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر(STAI) .نتایج نشان داد که  در تعامل مولفه های شخصیت، برون گرایی و وظیفه شناسی به طورمثبت ومعنا داری پیش بینی کننده اضطراب آشکار و پنهان بودند وروان رنجوری بطور منفی و معناداری پیش بینی کننده اضطراب آشکار و پنهان بود . تطابق پذیری قابلیت پیش بینی اضطراب آشکار و پنهان را نداشت .گشودگی نسبت به تجربه  هم قابلیت پیش بینی اضطراب آشکار را نداشت ولی  پیش بینی کننده مثبت و معناداری برای اضطراب پنهان بود. بین  اضطراب در مقطع اول و دوم متوسطه تفاوت معناداری  مشاهده نشد .

متن کامل [PDF 1065 kb]   (567 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: اعتیاد
دریافت: 1395/5/7 | ویرایش نهایی: 1398/7/17 | پذیرش: 1395/9/2 | انتشار الکترونیک: 1396/2/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb