مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 5، شماره 3 - ( پاییز 1395 )                   سال 5 شماره 3 صفحات 120-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Babaei Menghari M M, Zahed A, Moeini Kia M, Yousefi A. Simple and multiple Relation Cognitive strategies and time management with exam anxiety high school students. Rooyesh 2016; 5 (3) :107-120
URL: http://frooyesh.ir/article-1-165-fa.html
بابائی منقاری محمدمهدی، زاهد بابلان عادل، معینی کیا مهدی، یوسفی عاطفه. رابطه ساده و چندگانه راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه. رویش روان شناسی. 1395; 5 (3) :107-120

URL: http://frooyesh.ir/article-1-165-fa.html


1- دانشگاه تهران ، m.zmbm67@gmail.com
2- دانشگاه محقق اردبیلی
3- محقق اردبیلی
چکیده:   (5171 مشاهده)

دراین پژوهش روابط بین راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان دانش ­آموزان متوسطه آمل بود .روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانش­آموزان متوسطه­ ی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 333 نفر دانش­آموز  به روش نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله ­ای انتخاب گردید. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامه­ ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای شناختی، مدیریت زمان و اضطراب امتحان بود. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شد. یافته­ ها نشان داد بین راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان  دانش ­آموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنی ­داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که تکرار و مرور، تفکر انتقادی، سازماندهی، بسط معنایی و مدیریت زمان اضطراب امتحان دانش­آموزان را پیش ­بینی می­ کند.

متن کامل [PDF 652 kb]   (36 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: اعتیاد
دریافت: 1394/10/22 | ویرایش نهایی: 1398/7/21 | پذیرش: 1394/11/5 | انتشار الکترونیک: 1395/11/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb