سال 8، شماره 1 - ( شماره پیاپی 34 / فروردین 1398 )                   سال 8 شماره 1 صفحات 216-209 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه الزهرا ، zaman.elham@gmail.com
2- دانشگاه الزهرا
3- ایران. اصفهان. دانشگاه اصفهان. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی
چکیده:   (2298 مشاهده)
این نوشتار به توضیح رویکرد فریدمن به تعریف کردن رویا در گروه‌های درمانی می‌پردازد. اثر خاص تعریف یک رویا در گروه، باعث توجه گروه درمانگران به ویژه در رویکردهای روانکاوی، روان شناسی خود و وجودگرایی شده است. فریدمن از منظر یک روانکاو و گروه درمانگر معتقد است که رهبر گروه باید آماده باشد که بعد از ارزیابی بافت گروه، محتوای رویا، و آمادگی گروه و رویابین، از بین سه رویکرد ممکن، یک رویکرد را انتخاب کرده و اجرا کند. این سه رویکرد عبارنتد از رویکرد رشد دهنده، آموزنده و یا دگرگون کننده. شرح و بسط هر یک از این رویکردها به علاوۀ مکانیزم اثرگذاری این روندها از طریق نیاز رویابین به مهار در ادامه می‌آید.
متن کامل [PDF 598 kb]   (20948 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی |
دریافت: 1397/5/3 | ویرایش نهایی: 1398/2/3 | پذیرش: 1397/10/11 | انتشار الکترونیک: 1398/2/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.