مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 9 - ( شماره پیاپی 42/ آذر 1398 )                   سال 8 شماره 9 صفحات 48-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarein F, Azizi A, Fallah M H, sadrpooshan N. effectiveness of parental education based on the prevention of the appearance of early maladaptive schemas on the resilience of mothers with children with attention deficit hyperactivity disorder. Rooyesh 2019; 8 (9) :41-48
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1466-fa.html
زارعین فاطمه، عزیزی آرمان، فلاح محمد حسین، سدرپوشان نجمه. بررسی اثربخشی آموزش والدگری متکی بر پیش گیری از پدیدایی طرحواره های ناسازگار اولیه برافزایش تاب آوری مادران کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. رویش روان شناسی. 1398; 8 (9) :41-48

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1466-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران،تهران، ایران ، zareinfateme6@gmail.com
2- دکتری مشاوره خانواده، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
3- دکتری مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4- دکتری مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر، خمینی شهر، ایران
چکیده:   (2226 مشاهده)

ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحواره­های ناسازگار اولیه برافزایش تاب­آوری مادران کودکان بیش­فعال بود. روش پژوهش نیمه­آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران کودکان بیش­فعال مراجعه­کننده به مراکز مشاوره شهرستان یزد بود که تعداد 30 نفر از آنها به صورت نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. هر دو گروه طی دو مرحله (پیش­آزمون و پس­آزمون) مورد ارزیابی قرارگرفتند و پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (CD-RISC) را تکمیل کردند. آزمودنی­های گروه آزمایش به مدت 10جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحواره­های ناسازگار اولیه قرارگرفتند وگروه گواه در لیست انتظارباقی ماند. داده­ها با روش آماری تحلیل کواریانس و با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحواره­های ناسازگار اولیه بر تاب­آوری مادران کودکان بیش­فعال اثربخش بوده است.
<span style="font-family: " b="" new="" roman";"="" roman";="" "times="" 12pt;="" lotus";="">

متن کامل [PDF 750 kb]   (45 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی خانواده
دریافت: 1397/10/29 | ویرایش نهایی: 1398/9/27 | پذیرش: 1398/2/10 | انتشار الکترونیک: 1398/9/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb