ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحوارههای ناسازگار اولیه برافزایش تابآوری مادران کودکان بیشفعال بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران کودکان بیشفعال مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهرستان یزد بود که تعداد 30 نفر از آنها به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. هر دو گروه طی دو مرحله (پیشآزمون و پسآزمون) مورد ارزیابی قرارگرفتند و پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (CD-RISC) را تکمیل کردند. آزمودنیهای گروه آزمایش به مدت 10جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحوارههای ناسازگار اولیه قرارگرفتند وگروه گواه در لیست انتظارباقی ماند. دادهها با روش آماری تحلیل کواریانس و با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحوارههای ناسازگار اولیه بر تابآوری مادران کودکان بیشفعال اثربخش بوده است.
<span style="font-family: " b="" new="" roman";"="" roman";="" "times="" 12pt;="" lotus";="">
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |