سال 7، شماره 8 - ( پاییز / آبان ماه 97 / 1397 )                   سال 7 شماره 8 صفحات 38-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تربیت مدرس تهران ، hatamian152@gmail.com
چکیده:   (2626 مشاهده)

هدف از این پژوهش، رابطه امید و خودکارآمدی با سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 185 نفر از بین آنها به عنوان نمونه انتخاب شد. برای گرداوری داده ها از ابزارهای 1- پرسشنامه امید 2- پرسشنامه خودکارآمدی و 3- پرسشنامه سازگاری تحصیلی استفاده شد.  برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های آمار توصیفی،  همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج یافته ها  نشان داد که خودکارآمدی و امید رابطه معنی داری با سازگاری تحصیلی دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که امید و خودکارآمدی توان پیش بینی سازگاری تحصیلی را دارند.

متن کامل [PDF 593 kb]   (101 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1395/4/12 | ویرایش نهایی: 1397/8/13 | پذیرش: 1395/4/29 | انتشار الکترونیک: 1397/8/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.