مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 7 - ( پاییز / مهرماه 97 /شماره پیاپی 28/ 1397 )                   سال 7 شماره 7 صفحات 156-139 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sayahi oufi N, jalilvand M. The Effect of Computer Games on Reduce Reaction Time of Second Stimulation in Psychological Refractory Period. Rooyesh 2018; 7 (7) :139-156
URL: http://frooyesh.ir/article-1-594-fa.html
سیاحی عوفی ندا، جلیلوند محمد. تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر کاهش زمان پاسخ به محرک دوم در دوره بی‌پاسخی روان‌شناختی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (7) :139-156

URL: http://frooyesh.ir/article-1-594-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ، bahmannama14@gmail.com
2- استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
چکیده:   (2651 مشاهده)

هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر کاهش زمان پاسخ به محرک دوم در دوره بی‌پاسخی روان‌شناختی بود. بدین منظور از میان کلیه دانش‌آموزان 14تا18 سال شهر اهواز تعداد 50 دانش‌آموز با معیار سلامت بینایی و انجام بازی‌های رایانه‌ای حداقل سه روز در هفته در طی شش ماه از انجام تحقیق برای گروه آزمایش، به‌صورت هدفمند انتخاب شدند. از تمامی شرکت‌کنندگان آزمون تکلیف دوگانه شنیداری-دیداری به عمل آمد. فواصل زمانی بین ارائه دو محرک 50 و 75 (فاصله کم) 200 و 250 هزارم ثانیه (فاصله زیاد) بوده است. (به‌طورکلی 8 کوشش). نتایج آزمون تحلیل واریانس 2 (گروه) در 4 (پیچیدگی محرک‌ها) با تکرار سنجش عامل آخر و آزمون تی مستقل با سطح معناداری (05/0>p) نشان داد که در تمامی توالی محرکها و در هر چهار فاصله زمانی بین گروه آزمایش و کنترل اختلاف معناداری وجود دارد. بازی‌های رایانه‌ای به دلیل اینکه مهارت‌های جهت‌یابی، بازداری پاسخ، دستوارت چندمرحله‌ای و حافظۀ شنیداری و بینایی را آموزش می‌دهد و نیز از طریق بهبود تجسم فضایی و افزایش مهارت‌های انتزاعی ذهنی می‌تواند بر تکلیف دوگانه نیز شنیداری-دیداری با فاصله زمانی کم‌وزیاد در دوره بی‌پاسخی روان‌شناختی تأثیر مثبت داشته باشد.

متن کامل [PDF 953 kb]   (84 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1395/10/15 | ویرایش نهایی: 1397/7/10 | پذیرش: 1395/11/4 | انتشار الکترونیک: 1397/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb