مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 1 - ( شماره پیاپی 34 / فروردین 1398 )                   سال 8 شماره 1 صفحات 136-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

naghdi N, behpajooh A. Meeting the Needs of Gifted and Talented Students: Case Study of a Virtual Learning Lab in a Rural Middle School. Rooyesh 2019; 8 (1) :117-136
URL: http://frooyesh.ir/article-1-737-fa.html
نقدی نیره، به پژوه احمد. نیازسنجی دانش‌آموزان با استعداد و تیزهوش: مورد پژوهی یک آزمایشگاه آموزش مجازی . رویش روان شناسی. 1398; 8 (1) :117-136

URL: http://frooyesh.ir/article-1-737-fa.html


1- دانشگاه تهر ان ، na.naghdi@ut.ac.ir
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (2240 مشاهده)

چکیده محققان از روش‌های مورد پژوهی برای بررسی یک آزمایشگاه آموزش مجازی ، در یک مدرسه روستایی تاسیس شده در سال 2011، استفاده کردند و از این روش‌ها به عنوان راهی برای بهتر برآورده ‌سازی نیازهای منحصر به فرد دانش‌آموزان استثنایی که تیزهوش تشخیص داده ‌شده‌‌ بودند، بهره بردند. داده‌ها از طریق گروه‌های کانونی، مشاهدات کلاس درس، مصاحبه‌ها و بررسی اسناد مرتبط گردآوری شدند. موضوعات شامل: توضیح عمیق آزمایشگاه یادگیری، درس‌های آموخته شده، پیشنهاداتی توسط معلمان و مدیران، مزایایی برای بهبود تدریس و یادگیری می‌شوند. یافته‌ها مبنی بر این‌ هستند که برنامه‌ریزی آزمایشگاه آموزش مجازی، مخصوصاً آموزش آن‌لاین که در مدارس عمومی_فیزیکی اتفاق می‌افتد، می‌تواند ابزاری موثر برای ارائه دوره ترمیک جهشی برای دانش‌آموزان تیزهوش دوره راهنمایی باشد. مزایای این روش مقرون به‌ صرفه ‌بودن، رضایت دانش‌آموز و والدین، امکان پیشرفت کاری فردی در زمینه دارای استعداد و موارد دیگر می‌شود.

متن کامل [PDF 781 kb]   (1541 دریافت)    
نوع مقاله: گزارش مورد |
دریافت: 1396/2/3 | ویرایش نهایی: 1398/1/29 | پذیرش: 1396/5/1 | انتشار الکترونیک: 1398/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb