سال 8، شماره 1 - ( شماره پیاپی 34 / فروردین 1398 )                   سال 8 شماره 1 صفحات 136-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تهر ان ، na.naghdi@ut.ac.ir
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (2259 مشاهده)

چکیده محققان از روش‌های مورد پژوهی برای بررسی یک آزمایشگاه آموزش مجازی ، در یک مدرسه روستایی تاسیس شده در سال 2011، استفاده کردند و از این روش‌ها به عنوان راهی برای بهتر برآورده ‌سازی نیازهای منحصر به فرد دانش‌آموزان استثنایی که تیزهوش تشخیص داده ‌شده‌‌ بودند، بهره بردند. داده‌ها از طریق گروه‌های کانونی، مشاهدات کلاس درس، مصاحبه‌ها و بررسی اسناد مرتبط گردآوری شدند. موضوعات شامل: توضیح عمیق آزمایشگاه یادگیری، درس‌های آموخته شده، پیشنهاداتی توسط معلمان و مدیران، مزایایی برای بهبود تدریس و یادگیری می‌شوند. یافته‌ها مبنی بر این‌ هستند که برنامه‌ریزی آزمایشگاه آموزش مجازی، مخصوصاً آموزش آن‌لاین که در مدارس عمومی_فیزیکی اتفاق می‌افتد، می‌تواند ابزاری موثر برای ارائه دوره ترمیک جهشی برای دانش‌آموزان تیزهوش دوره راهنمایی باشد. مزایای این روش مقرون به‌ صرفه ‌بودن، رضایت دانش‌آموز و والدین، امکان پیشرفت کاری فردی در زمینه دارای استعداد و موارد دیگر می‌شود.

متن کامل [PDF 781 kb]   (1568 دریافت)    
نوع مقاله: گزارش مورد |
دریافت: 1396/2/3 | ویرایش نهایی: 1398/1/29 | پذیرش: 1396/5/1 | انتشار الکترونیک: 1398/2/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.