سال 8، شماره 3 - ( شماره پیاپی 36 / خرداد 1398 )                   سال 8 شماره 3 صفحات 28-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب ، narges.heydari5@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
چکیده:   (2429 مشاهده)

مقدمه:این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش تدریس مشارکتی جیگ‌ساو بر روابط با همسالان و پیوند با مدرسه دانش‌آموزان انجام شده است. روش: جامعه‌ی آماری این پژوهش، دانش‌آموزان پسر مشغول به تحصیل در پایه چهارم مدرسه ابتدایی شهید امیری کیا (منطقه 12) در سال تحصیلی 95-1394 شهر تهران هستند که جامعه شامل 120 نفر بود که به دو گروه 60 نفره (4 کلاس) تقسیم شدند . دو کلاس 30 نفره به عنوان گروه گواه و دو کلاس 30 نفره به عنوان گروه‌های آزمایشی شدند. برای یک گروه از روش تدریس مشارکتی جیگساو استفاده شد و برای گروه دیگر شیوه‌ی سنتی مورد استفاده قرار گرفت و پیش و پس از طی این دوره‌ی آموزشی از دو پرسشنامه استاندارد روابط با همسالان هادسون ،پرسشنامه استاندارد پیوند با مدرسه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی ، استفاده شد.یافته ها: به منظور تجزیه تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) ودر بخش استنباطی از تحلیل کواریانس استفاده شدکه نتایج آن نشان داد استفاده از روش تدریس مشارکتی جیگساو می‌تواند روابط با همسالان و پیوند با مدرسه را در دانش‌آموزان بهبود بخشد. لذا توصیه می‌شود با توجه به آثار مثبت مترتب بر روش تدریس مشارکتی جیگساو از این روش در تدریس مدارس بهره برده شود.

متن کامل [PDF 749 kb]   (43 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي |
دریافت: 1396/5/22 | ویرایش نهایی: 1398/3/11 | پذیرش: 1396/9/28 | انتشار الکترونیک: 1398/3/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.