TY - JOUR T1 - The Study and Analysis of Michel Foucault's Educational Thoughts Emphasizing on purpose, method and content TT - مطالعه و تحلیل اندیشه های تربیتی میشل فوکو با تاکید بر هدف، روش و محتوی JF - frooyesh JO - frooyesh VL - 9 IS - 2 UR - http://frooyesh.ir/article-1-1787-fa.html Y1 - 2020 SP - 117 EP - 126 KW - Michel Foucault KW - Educational Thoughts KW - Postmodernism KW - Purpose KW - Content Method. N2 - این پژوهش با هدف تحلیل اندیشه های تربیتی میشل فوکو فیلسوف پست مدرنیسم انجام شده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی، تحلیلی بوده و جامعه آماری کلیه کتاب‎ها، آثار و مقالات موجود در حوزه تفکر میشل فوکو بوده است. نمونه آن به‎صورت کاملا هدفمند، کلیه متون در دسترس بوده است. برای جمع آوری اطلاعات از روش اسنادی و ابزار پژوهش فیش برداری استفاده شد. روش تجزیه‎و‎تحلیل داده‎ها، توصیفی تحلیلی بوده است. یافته‎های پژوهش در بعد هدف، روش و محتوی به‎ترتیب عبارتند از اینکه میشل فوکو هدف آموزش و پرورش را آزادسازی قدرت و خود آفرینی معرفی می‎کند. در بعد روش، به روش تدریس فعال و پویا و تربیت دانش‎آموزان نقاد معتقد است؛ و نیز در خصوص بعد محتوی، نتایج نشان داد محتوی باید با توجه به موقعیت‎ها انتخاب شود. و مدیریت این برنامه را صبورانه و تساهلی پیشنهاد می‎کند M3 ER -