@ARTICLE{Shabanishad, author = {Shabanishad, Naeimeh and Hosseini Al-Madani, Seyed Ali and Motevalli, Saied and }, title = {Developing a Model of Social Support and Identity Styles with the Mediating Role of Self-Concept in High School Girl Students}, volume = {9}, number = {5}, abstract ={تحقیق حاضر به دنبال تدوین مدل حمایت اجتماعی و سبک‌های هویتی با نقش واسطه‌ای خودپنداره در دانش‌آموزان شهر تهران در سال تحصیلی 1398 بوده است. این تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر ماهیت جزء تحقیقات توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق را دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول و دوم شهر تهران تشکیل دادند که تعداد 310 نفر از آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه‌های سبک هویت برزونسکی، حمایت اجتماعی فیلیپس و خودپنداره کرمی بود. تجزیه ‌و تحلیل داده‌های از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری با نرم‌افزارهای SPSS-22 و AMOS-24 انجام شد. نتایج نشان داد که حمایت اجتماعی با سبک‌های هویت در دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه رابطه معناداری ندارد. خودپنداره در دانش‌آموزان دختر با سبک‌های هویت تعهد و اطلاعاتی به صورت مثبت و با سبک هویت سردرگم به صورت منفی رابطه دارد. در نهایت، مشخص شد که خودپنداره رابطه بین حمایت اجتماعی با سبک‌های هویت اطلاعاتی و تعهد را به صورت مثبت و رابطه بین حمایت اجتماعی و سبک هویت اجتنابی را به صورت منفی و معنادار میانجی‌گری می‌کند، درحالی که نقش آن در رابطه میان حمایت اجتماعی با سبک هویت هنجاری تایید نشد. از نتایج تحقیق حاضر می‌توان به منظور بالا بردن آگاهی خانواده‌ها و مشاوران آموزشی که در رابطه مستقیم با دانش‌آموزان قرار دارند، استفاده نمود. }, URL = {http://frooyesh.ir/article-1-1884-fa.html}, eprint = {http://frooyesh.ir/article-1-1884-fa.pdf}, journal = {Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)}, doi = {}, year = {2020} }