%0 Journal Article %A Ghayerin, Elnaz %A Nasirian, Faezeh %A Emadi chashmi, Javad %A Nejati, Vahid %T A review of the relationship between attachment style and reflective functioning with symptoms of attention deficit-hyperactivity disorder %J Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ) %V 9 %N 9 %U http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.html %R %D 2020 %K attachment, reflective functioning, attention deficit and hyperactivity disorder, %X علائم تکانشگری، نقص توجه، مشکلات تحصیلی و اجتماعی بیانگر نشانه‌های اختلالی به نام اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی هستند. با افزایش علاقه‌ی روزافزون در دو دهه‌ی اخیر نسبت به بررسی عوامل محیطی در سبب­شناسی این اختلال، اهمیت حوزه‌ی خانواده و سبک دلبستگی والد و فرزند مورد توجه قرار گرفته است؛ که در این میان سازه‌ی ظرفیت تأملی (تعریف عملیاتی ذهنی‌سازی) به عنوان بخشی از دلبستگی مطرح است. پژوهش حاضر به بررسی دانش موجود در زمینه‌ی سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی در افراد مبتلا به اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی و والدین آنها پرداخته است؛ که از نوع نظام‌مند روایتی است. در این پژوهش منابع در دسترس تا 2020 با جستجوی کلیدواژه‌های ظرفیت تأملی، ذهنی‌سازی، دلبستگی، نقص‌توجه و بیش‌فعالی و والدگری دریافت شدند و در نهایت پس از انتخاب مورد بررسی قرار گرفتند. طیق مطالعات به نظر می‌رسد میان سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی کودکان و والدین با بروز علائم اختلال نقص‌توجه- بیش‌فعالی رابطه وجود دارد. %> http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.pdf %P 177-184 %& 177 %! %9 systematic review %L A-10-2641-3 %+ M. A. of clinical psychology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran. %G eng %@ 2383-353X %[ 2020