AU - Ghayerin, Elnaz AU - Nasirian, Faezeh AU - Emadi chashmi, Javad AU - Nejati, Vahid TI - A review of the relationship between attachment style and reflective functioning with symptoms of attention deficit-hyperactivity disorder PT - JOURNAL ARTICLE TA - frooyesh JN - frooyesh VO - 9 VI - 9 IP - 9 4099 - http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.html 4100 - http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.pdf SO - frooyesh 9 AB  - علائم تکانشگری، نقص توجه، مشکلات تحصیلی و اجتماعی بیانگر نشانه‌های اختلالی به نام اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی هستند. با افزایش علاقه‌ی روزافزون در دو دهه‌ی اخیر نسبت به بررسی عوامل محیطی در سبب­شناسی این اختلال، اهمیت حوزه‌ی خانواده و سبک دلبستگی والد و فرزند مورد توجه قرار گرفته است؛ که در این میان سازه‌ی ظرفیت تأملی (تعریف عملیاتی ذهنی‌سازی) به عنوان بخشی از دلبستگی مطرح است. پژوهش حاضر به بررسی دانش موجود در زمینه‌ی سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی در افراد مبتلا به اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی و والدین آنها پرداخته است؛ که از نوع نظام‌مند روایتی است. در این پژوهش منابع در دسترس تا 2020 با جستجوی کلیدواژه‌های ظرفیت تأملی، ذهنی‌سازی، دلبستگی، نقص‌توجه و بیش‌فعالی و والدگری دریافت شدند و در نهایت پس از انتخاب مورد بررسی قرار گرفتند. طیق مطالعات به نظر می‌رسد میان سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی کودکان و والدین با بروز علائم اختلال نقص‌توجه- بیش‌فعالی رابطه وجود دارد. CP - IRAN IN - Shahid Beheshti University, Tehran, Iran. LG - eng PB - frooyesh PG - 177 PT - systematic review YR - 2020