RT - Journal Article T1 - Relation between learning resource management strategies and learning strategies with Self- efficacy) Studied high school students Amol city) JF - frooyesh YR - 2015 JO - frooyesh VO - 4 IS - 3 UR - http://frooyesh.ir/article-1-108-fa.html SP - 31 EP - 42 K1 - learning resource management strategies K1 - learning strategies K1 - Self- efficacy AB - هدف این پژوهش رابطه بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانش­آموزان متوسطه آمل بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانش­آموزان متوسطه­ی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 339 نفر دانش­آموز به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب گردید. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامه­ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای مدیریت منابع یادگیری، راهبردهای یادگیری و خودکارامدی بود. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تحلیل شد. یافته­ها نشان داد، بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانش­آموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنی­داری وجود دارد. راهبردهای مدیریت منابع یادگیری (مدیریت زمان و مکان مطالعه و کمک­طلبی) خودکارآمدی دانش­آموزان را پیش­بینی می­کند، همچنین راهبردهای یادگیری (تکرار و مرور، بسط معنایی، سازماندهی) خودکارآمدی دانش­آموزان را پیش بینی می­کند، ولی سایر راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری پیش­بینی نشد. LA eng UL http://frooyesh.ir/article-1-108-fa.html M3 ER -