%0 Journal Article %A radmehr, Farzaneh %A yousefvand, leila %T Examine relationship of academic stress and social anxiety in students and its role in predicting the imposter syndrome %J Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ) %V 7 %N 11 %U http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.html %R %D 2019 %K : imposter syndrome, academic stress, social anxiety, students, %X این پژوهش به منظور بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش­بینی نشانگان وانمودگرایی انجام شده است. طرح پژوهش همبستگی است و نمونه این پژوهش شامل160دانشجوی دختر و پسر بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه­های استرس تحصیلی(LASRS)، اضطراب اجتماعی(SPIN) و نشانگان وانمودگرایی کلانس(CIPS)پاسخ دادند. برای تحلیل داده­ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته­های این پژوهش نشان داد که استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی با نشانگان وانمودگرایی رابطه مثبت معناداری داشتند(001/0P<). و استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی 71% واریانس نشانگان وانمودگرایی را پیش­بینی کردند. راهبردهای پیشگیرانه­ای در زمینه­ کاهش این نشانگان در دانشگاه­ها با استفاده از کارگاه­ها و کلاس­های آموزشی صورت گیرد %> http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.pdf %P 57-70 %& 57 %! %9 Research %L A-10-529-1 %+ Lorestan university %G eng %@ 2383-353X %[ 2019