Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)
رویش روان شناسی
Rooyesh
Literature & Humanities
http://frooyesh.ir
1
admin
2383-353X
2383-353X
8
10.29252/Rooyesh
14
8888
3/18/67772
fa
jalali
1394
9
1
gregorian
2015
12
1
4
3
online
1
fulltext
fa
رابطه بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکار آمدی (مورد مطالعه دانشآموزان متوسطه شهرستان آمل)
Relation between learning resource management strategies and learning strategies with Self- efficacy) Studied high school students Amol city)
اعتیاد
addiction
پژوهشي
Research
<p dir="RTL">هدف این پژوهش رابطه بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانش­آموزان متوسطه آمل بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانش­آموزان متوسطه­ی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 339 نفر دانش­آموز به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب گردید. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامه­ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای مدیریت منابع یادگیری، راهبردهای یادگیری و خودکارامدی بود. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تحلیل شد. یافته­ها نشان داد، بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری با خودکارآمدی دانش­آموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنی­داری وجود دارد<span dir="LTR">.</span> راهبردهای مدیریت منابع یادگیری (مدیریت زمان و مکان مطالعه و کمک­طلبی) خودکارآمدی دانش­آموزان را پیش­بینی می­کند، همچنین راهبردهای یادگیری (تکرار و مرور، بسط معنایی، سازماندهی) خودکارآمدی دانش­آموزان را پیش بینی می­کند، ولی سایر راهبردهای مدیریت منابع یادگیری و راهبردهای یادگیری پیش­بینی نشد.</p>
<p style="margin-left: 36pt">The purpose of present study was identifying the Relation between learning resource management strategies and learning strategies with Self- efficacy high school students Amol.The research method was descriptive correlational. The statistical population was the 2950 persons of Amol high schools' students in second ant thirst grade mathematics discourse. Among them selected 339 students as sample according to Cochran formula and multi cluster sampling. The research instrument was the part of pintrich and et al questionnaire containing learning resource management strategies learning strategies and Self- efficacy. Data were analyzed with Pearson correlation and multiple regression. A Pearson correlation analysis revealed that there is relation between the learning strategies and learning strategies subscales with Self- efficacy statistically significance. Regression analysis showed that learning resource management strategies ( time and study environment management and and help seeking) predict students' Self- efficacy, learning strategies<strong> (</strong>rehearsal, organization and elaboration) predict students' Self- efficacy. but other learning resource management strategies and learning strategies don’t predict.</p>
<p></p>
یادگیری, منابع یادگیری, خودکارآمدی
learning resource management strategies, learning strategies , Self- efficacy
31
42
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-50-3&slc_lang=fa&sid=1
M.Mehdi
Babaei
محمدمهدی
بابایی منقاری
10031947532846006153
10031947532846006153
Yes
Mehdi
Moeinikia
مهدی
معینی کیا
10031947532846006154
10031947532846006154
No
Adel
Zahed Babelan
عادل
زاهدبابلان
10031947532846006155
10031947532846006155
No
Hosein
Ghamari Givi
حسین
قمری گیوی
10031947532846006156
10031947532846006156
No
Ali
Khalegh Kahah
علی
خالق خواه
10031947532846006157
10031947532846006157
No