Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)
رویش روان شناسی
Rooyesh
Literature & Humanities
http://frooyesh.ir
1
admin
2383-353X
2383-353X
8
10.29252/Rooyesh
14
8888
3/18/67772
fa
jalali
1395
3
1
gregorian
2016
6
1
5
1
online
1
fulltext
fa
مداخلات ویژهی سوگ برای کمک به کودکان داغدیده
Grief intervention for helping bereaved children
سلامت
Health
تحلیلی
Analysis
<p dir="RTL">سوگواری به دنبال مرگ عزیزان فرایندی طبیعی و لازم است. بسیاری از مردم آن را تجربه می<span dir="LTR"></span>کنند و در بیشتر افراد نشانه­های مربوط به سوگ با گذشت زمان بهبود پیدا می­کنند، اما گروهی مهارت<span dir="LTR"></span>ها و توانایی<span dir="LTR"></span>های لازم برای حل فرایند سوگ را ندارند، که خود می<span dir="LTR"></span>تواند منشاء بسیاری از مشکلات روان­شناختی گردد. در این میان کودکان داغدیده یک جمعیت آسیب<span dir="LTR"></span>پذیر و در معرض خطر آسیب اجتماعی و روانی می<span dir="LTR"></span>باشند. اگرچه بسیاری از نشانه<span dir="LTR"></span>هایی که بلافاصله پس از مرگ عزیزان پدید می­آیند، 6 تا 12 ماه بعد به تدریج کاهش می­یابند، ولی مشکلات برخی از کودکان ادامه می<span dir="LTR"></span>یابند که نیازمند مداخلات بالینی می­باشد. این مقاله به تشخیص و درمان نشانگان سوگ طولانی در کودکان می­پردازد. برای این منظور ویژگی­های سوگ بهنجار و نابهنجار در دوران کودکی و عوامل تأثیرگذار بر نحوه­ی واکنش کودکان به فقدان شرح داده می­شود و سپس مداخلات و پژوهش­های صورت گرفته در این حوزه معرفی می­گردد.</p>
<p><font size="3"><span new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times="">Grieving </span></font><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3">following the death of</font></span><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3"> </font><font size="3">loved ones</font><font size="3"> </font><font size="3">is</font><font size="3"> </font></span><font size="3"><span new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times="">a </span></font><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3">natural</font></span><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3"> </font><font size="3">and</font><font size="3"> </font><font size="3">necessary process</font><font size="3">. </font><font size="3">Many people</font><font size="3"> </font><font size="3">experience it</font><font size="3"> </font><font size="3">and</font><font size="3"> </font><font size="3">grief symptoms</font><font size="3"> of </font><font size="3">most people</font><font size="3"> </font><font size="3">recover</font><font size="3"> </font><font size="3">over time</font><font size="3">, </font><font size="3">but</font><font size="3"> </font><font size="3">a group of</font><font size="3"> people haven’t </font><font size="3">skills and abilities</font><font size="3"> that </font><font size="3">are</font><font size="3"> </font><font size="3">needed to</font><font size="3"> </font><font size="3">solve the</font><font size="3"> </font><font size="3">mourning</font><font size="3"> </font><font size="3">process</font><font size="3">, </font><font size="3">which</font><font size="3"> </font><font size="3">could</font><font size="3"> </font><font size="3">be</font><font size="3"> </font><font size="3">source of</font><font size="3"> </font><font size="3">many</font><font size="3"> </font><font size="3">psychological</font><font size="3"> </font><font size="3">problems. Bereaved</font><font size="3"> </font><font size="3">children</font><font size="3"> </font><font size="3">are</font><font size="3"> </font><font size="3">vulnerable group and they are</font><font size="3"> </font><font size="3">at risk of</font><font size="3"> </font><font size="3">social and psychological</font><font size="3"> </font><font size="3">damage</font><font size="3">.</font></span><font size="3"><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); line-height: 107%; font-family:;" times=""> </span></font><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3">Although many</font></span><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3"> </font><font size="3">symptoms</font><font size="3"> </font><font size="3">that</font><font size="3"> </font><font size="3">occur</font><font size="3"> </font><font size="3">immediately</font><font size="3"> </font><font size="3">after the death of</font><font size="3"> </font><font size="3">loved person gradually</font><font size="3"> </font><font size="3">reduce</font><font size="3"> after </font><font size="3">6 to</font><font size="3"> </font><font size="3">12 months,</font><font size="3"> </font><font size="3">but</font><font size="3"> </font><font size="3">the difficulties of</font><font size="3"> </font><font size="3">some</font><font size="3"> </font><font size="3">children</font><font size="3"> </font><font size="3">continue,</font><font size="3"> </font><font size="3">so this children require</font><font size="3"> </font><font size="3">clinical</font><font size="3"> </font><font size="3">intervention</font><font size="3">. </font><font size="3">This article presents </font><font size="3">diagnosis</font><font size="3"> and treatment of</font><font size="3"> </font><font size="3">prolonged</font><font size="3"> </font><font size="3">grief</font><font size="3"> </font><font size="3">symptoms in</font><font size="3"> </font><font size="3">children.</font></span><font size="3"><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); line-height: 107%; font-family:;" times=""> </span></font><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3">For this purpose the</font></span><span lang="EN" new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3"> </font><font size="3">characteristics of</font><font size="3"> </font><font size="3">normal </font></span><span new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3">and abnormal</font></span><span new="" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family:;" times=""><font size="3"> </font><span lang="EN"><font size="3">grief</font></span><span lang="EN"><font size="3"> </font><font size="3">in childhood</font><font size="3"> </font><font size="3">and</font><font size="3"> </font><font size="3">factors that influence</font><font size="3"> </font><font size="3">how</font><font size="3"> </font><font size="3">children</font><font size="3"> </font><font size="3">react</font><font size="3"> </font><font size="3">to</font><font size="3"> </font><font size="3">loss have been explained</font><font size="3"> </font><font size="3">and then</font><font size="3"> </font><font size="3">conducted</font><font size="3"> </font><font size="3">interventions</font><font size="3"> </font><font size="3">and</font><font size="3"> </font><font size="3">research</font><font size="3"> </font><font size="3">in this area</font><font size="3"> </font><font size="3">have been indicated</font><font size="3">.</font></span></span> </p>
مداخلات, سوگ, فقدان, کودکان داغدیده.
intervention, grief, loss, bereaved children.
129
164
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-179-1&slc_lang=fa&sid=1
Maryam
Jamshidi Sianaki
مریم
جمشیدی سیانکی
ma.jamshidi90@gmail.com
100319475328460013975
100319475328460013975
Yes
Shahid Beheshti Universit
شهید بهشتی
Mohammad Ali
Mazaheri
محمد علی
مظاهری
mazaheri45@gmail.com
100319475328460013976
100319475328460013976
No
Shahid Beheshti Universit
شهید بهشتی
Ali
zadeh Mohammadi
علی
زاده محمدی
100319475328460013977
100319475328460013977
No
Shahid Beheshti Universit
شهید بهشتی