هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سبکهای یادگیری و خود تنظیمی تحصیلی در پیشبینی سازگاری تحصیلی در میان دانشجویان بود. مشارکت کنندگان در پژوهش250 دانشجوی دادههای بوسیله مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که از بین چهار سبک یادگیری تنها سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی پیشبینی کننده مثبت سازگاری تحصیلی است. همچنین خودتنظیمی تحصیلی پیشبینی کننده مثبت سازگاری تحصیلی میباشد. با توجه به ضرایب پیشبین این متغیر در سازگاری تحصیلی پیشنهاد میشود آموزش خود تنظیمی تحصیلی یکی از محورهای برگزاری کارگاههای آموزشی توسط مرکز مشاوره دانشگاهی در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه قرار گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |