مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 9، شماره 3 - ( شماره پیاپی 48 / خرداد 1399 )                   سال 9 شماره 3 صفحات 126-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yadollahi E, Sadat M S. Review and Analyze the Relationship between home literacy environments to Reading skills For both Healthy and Dyslexia students. Rooyesh 2020; 9 (3) :117-126
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1158-fa.html
یدالهی الهه، سادات میرسبحان. مرور و تحلیلی بر رابطه‌ی غنای محیطی خواندن در خانه با مهارت های خواندن کودکان عادی و نارساخوان. رویش روان شناسی. 1399; 9 (3) :117-126

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1158-fa.html


1- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، eyadollah@gmail.com
2- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طیاطبایی، تهران، ایران.
چکیده:   (1518 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف مرور و تحلیل رابطه ی غنای محیطی خواندن و طبقه اجتماعی اقتصادی با مهارت های خواندن در کودکان بدون مشکل خواندن و نوشتن و کودکان با مشکل خواندن و نوشتن صورت گرفت. در تحقیقات متفاوت نشان داده شده است که غنای محیطی خواندن در خانه برای کودکان عادی و نارساخوان نیز با یکدیگر متفاوت بودند و اکثر مولفه ها مجددا متاثر از طبقه اجتماعی اقتصادی بودند. در گروه دانش آموزان عادی و نارساخوان همبستگی هایی میان مولفه های غنای محیطی و مهارت های خواندن دیده شد. هم چنین این متغیرها و ارتباطات مشاهده شده، متاثر از طیقه اجتماعی اقتصادی بوده اند. در این پژوهش مشاهده شده است که فاکتور ها و آموزش های مختلف محیط خانه در سنین پیش از دبستان هریک روی مهارت های خاصی از مهارت های خواندن در کودکان اثر می گذارد و این عوامل و علل آن در میان دانش آموزان عادی و نارساخوان متفاوت است. شناخت این عوامل موثر می تواند در بهبود محیطی آموزشی کودکان و در نتیجه افزایش توانمندی های خواندن در کودکان بدون و با مشکل خواندن و نوشتن برای خانواده ها و متولیان آموزشی راهگشا باشد.
متن کامل [PDF 618 kb]   (10 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی تحولی
دریافت: 1397/2/14 | ویرایش نهایی: 1399/4/18 | پذیرش: 1397/3/22 | انتشار الکترونیک: 1399/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb