مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 12 - ( شماره پیاپی 45/ اسفند 1398 )                   سال 8 شماره 12 صفحات 40-39 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kasir S, Hoseinimehr M, Aghilirad S, Sharhani M. Investigating the Effectiveness of Resilient Curriculum Training on Reducing Academic Burnout among Secondary High School Students. Rooyesh 2020; 8 (12) :39-40
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1372-fa.html
کثیر صادق، حسینی مهر مصطفی، عقیلی راد سمیه، شرهانی محمدعلی. بررسی اثربخشی آموزش برنامه ی تاب آوری بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه. رویش روان شناسی. 1398; 8 (12) :39-40

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1372-fa.html


1- کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی، گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، sadegh.kasir68@gmail.com
2- کارشناس ارشد مشاوره مدرسه، گروه مشاوره، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
3- کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد خمین، خمین، ایران
چکیده:   (1933 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه ی تاب آوری بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه انجام گرفت. پژوهش حاظر نیمه آزماشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری پژوهش را کلیه ی دانش آموزان متوسطه دوم ساکن خوابگاه مدرسه ی شبانه روزی علامه مجلسی شهر الوان در سال تحصیلی 96-95  تشکیل داده بودند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ،30 نفر که در پرسشنامه فرسودگی تحصیلی نمرات بالایی داشتند، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش(15نفر) و کنترل(15نفر) جایگزین شدند. آزمودنی های گروه آزمایش، برنامه ی تاب آوری را به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای آموزش دیدند، در حالی که گروه گواه هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران(2007) استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماریspss  ورژن18 و روش آماری کوواریانس تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به دانش آموزان گروه کنترل در پس آزمون به طور معناداری، فرسودگی تحصیلی کمتری داشتند(05/0>P). بنابراین توجه به اثربخشی آموزش برنامه ی تاب آوری در دانش آموزان  دارای فرسودگی تحصیلی اهمیت ویژه ای دارد.
متن کامل [PDF 521 kb]   (49 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1397/7/18 | ویرایش نهایی: 1398/12/24 | پذیرش: 1397/10/11 | انتشار الکترونیک: 1398/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb