مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 10، شماره 4 - ( تیر 1400/ شماره پیاپی 61 1400 )                   سال 10 شماره 4 صفحات 122-109 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdi S, Abdullahpoor A, Ahmadifar R, Savare F, Arad M. The effectiveness of Covid-19 Lifestyle Training on Mental Health and Adherence to Health Protocols: Application of BASNEF Model. Rooyesh 2021; 10 (4) :109-122
URL: http://frooyesh.ir/article-1-2559-fa.html
عبدی صباح، عبداله پور ارسطو، احمدی فر رشید، سواره فاروق، آراد منصور. اثربخشی آموزش سبک زندگی متناسب با دوران covid-19 بر سلامت روان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی: کاربرد مدل بزنف. رویش روان شناسی. 1400; 10 (4) :109-122

URL: http://frooyesh.ir/article-1-2559-fa.html


1- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دبیر آموزش و پرورش، بوکان، ایران. ، Sabahabdi2015@yahoo.com
2- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دبیر آموزش و پرورش، بوکان، ایران.
3- استادیار گروه جامعه‌شناسی، دانشگاه فرهنگیان، سنندج، ایران.
4- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دبیر آموزش و پرورش، پیرانشهر، ایران.
5- کارشناسی ارشد پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.
چکیده:   (1179 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش سبک زندگی متناسب با دوران کووید-19 (مبتنی بر مدل بزنف) بر سلامت روان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان بود. این پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با پیش­آزمون پس­آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان ابن‌سینا در شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1399-1400 بود. از میان آنها، 30 نفر به شیوه نمونه‌گیری به صورت در دسترس وارد پژوهش شدند و با جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر کدام 15 نفر) قرار گرفتند. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ و هیلر (1979) و پرسشنامه محقق­ساخته رعایت پروتکل‌های بهداشتی گردآوری شد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس چند متغیره، تفاوت معنادار میان گروه آزمایش و کنترل را در متغیر سلامت روان و زیرمؤلفه‌های آن و متغیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان داد (05/0P<). بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان از آموزش گروهی سبک زندگی مبتنی بر مدل بزنف برای افزایش سلامت روان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان در دوران همه­گیری کووید-19 استفاده کرد.
متن کامل [PDF 790 kb]   (785 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1399/10/24 | ویرایش نهایی: 1400/5/16 | پذیرش: 1399/11/15 | انتشار الکترونیک: 1400/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb