امروزه دیددرمانی در حوزه درمان نقصتوجه/ بیشفعالی با تمرینهای ویژه در جهت بهبود توانایی مغز در کنترل همگرایی چشم، تمرکز چشمی، حرکات چشم موثر عمل مینماید. این شیوه درمانی بیشتر با استفاده از برنامههای رایانهای اجرا میشود بدین صورت که ترکیب خاصی از محرکهای دیداری را در الگوهای ویژه ارائه میکند . هدف از این پژوهش بررسی شیوههای نقاشیدرمانی مبتنی بر بازیهای رایانهای طراحی شده در جهت اهداف دیددرمانی بوده است. پژوهش حاضر با رویکرد روانشناسی شناختی- رفتاری و هنردرمانی گروهی موضوع محور، صورت گرفته است. نتایج پژوهش، تاثیر شیوههای نقاشیدرمانی مبتنی بر تداوم و تغییر توجه در طی مراحل چندگانه هدفمند، که براساس اهداف دیددرمانی طراحی شدهاند؛ را نشان میدهد. شیوه مذکور از طریق افزایش هماهنگی چشم و دست، افزایش درک تناسبات و دقت در جزئیات، افزایش تعقیب و تمرکز چشمی و جلوگیری از جابهجایی زیاد چشم افزایش تمرکز چشمی و در نتیجه بهبود نقص توجه کودک را منجر میشود.
Rights and permissions | |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. |