مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 11، شماره 6 - ( شهریور 1401/ پیاپی 75 1401 )                   سال 11 شماره 6 صفحات 174-165 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javaheri A, Vakili M, Esmaily A. Students Experience of Educational Challenges after Returning to School during the Corona. Rooyesh 2022; 11 (6) :165-174
URL: http://frooyesh.ir/article-1-3637-fa.html
جواهری عباس، وکیلی مطهره، اسماعیلی اکرم. تجربه زیسته دانش‌آموزان از چالش‌های آموزشی پس از بازگشت به مدرسه در دوران کرونا. رویش روان شناسی. 1401; 11 (6) :165-174

URL: http://frooyesh.ir/article-1-3637-fa.html


1- استادیار، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. ، Akram_esmaily@atu.ac.ir
چکیده:   (906 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر مطالعه چالشهای دانش آموزان پس از بازگشت به مدرسه در دوران کرونا بود. روش تحقیق این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. جمعآوری اطلاعات از طریق مصاحبهی نیمه ساختاریافته انجام گرفت. جامعه شامل کلیه دانش آموزان دختر 18-15 ساله شهرتهران در سال 1400 بود. نمونهگیری به صورت هدفمند صورت گرفت و مصاحبه ها تا اشباع دادهها ادامه یافت. تعداد مشارکتکنندگان این پژوهش 10 نفر بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش هفت مرحله‌ای کلایزی صورت گرفت. مضامین اصلی پژوهش « چالشهای کلاس حضوری پس از بازگشت به مدرسه در دوران کرونا » و «چالشهای تغییر سبک تحصیلی و سازگاری پس از بازگشت به مدرسه در دوران کرونا» بود. باتوجه به نتایج این پژوهش آموزش حضوری پس از آموزش آنلاین و قرنطینه، دانش‌آموزان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. درواقع چالشهای دانش آموزان در ابعاد گوناگون نشان می‌دهد که لازم است برنامه‌های آینده بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های خانه و مدرسه دانش‌آموزان متمرکز شود. لذا لزوم برنامه‌ریزی جهت کاهش و مدیریت چالش‌های دانش‌آموزان در دوران بازگشت به مدرسه امری اساسی خواهد بود.
متن کامل [PDF 443 kb]   (1503 دریافت)    
نوع مقاله: کیفی | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1400/12/7 | ویرایش نهایی: 1401/8/16 | پذیرش: 1401/4/5 | انتشار الکترونیک: 1401/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb