دانشگاه آزاداسلامی ، mohamadkafili63@gmail.com
چکیده: (6329 مشاهده)
مقاله حاضربه بررسی رابطه ادراک فیزیونومیک در نظریه ورنرباجاندارپنداری در کودک پیشعملیاتیمیپردازد. دراین مقاله شباهت جنبههای مختلف نظریه منحصر به فرد هاینز ورنر روان شناس آلمانی با مفهوم جاندارپنداری پیاژه موردبررسی قرارگرفته است. روش پژوهش دراین مقاله توصیفی تحلیلی وجزوپژوهشهای کیفی است. نحوه ادراک کودک ازمحیط اطراف و واکاوی وچگونگی این ادراک، و تفاوت کیفی آن باادراک یک فرد بزرگسال وهمچنین شباهت و نزدیکی ادراک کودک با نحوه درک طبیعت درمیان هنرمندان وبیماران اسکیزوفرن ازجمله مطالبی است که دراین مقاله مورد مطالعه قرارگرفته است. یکپارچگی و همزمانی ادراک و اندیشه در کودک پیشعملیاتی، نقش بادامه در تفکرشهودی کودک وانسان بدوی، ازجمله یافتههای این مقاله است. همچنین برای نخستین بار به نوعی دانش شهودی بر مبنای شباهت و مجاورت در کودک پیش عملیاتی اشاره شده، که نتیجه ادراک بیواسطه کودک از محیط و طبیعت پیرامون خود میباشد.
نوع مقاله:
كاربردي |
موضوع مقاله:
سلامت دریافت: 1394/5/23 | ویرایش نهایی: 1398/7/17 | پذیرش: 1394/5/23 | انتشار الکترونیک: 1394/5/23