مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 6 - ( تابستان1397، شهریورماه، شماره6، شماره پیاپی27 1397 )                   سال 7 شماره 6 صفحات 62-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Siadatian S H. Comparing and contrasting the central self-evaluations and the captivation related to jobs in Teachers special education and general education . Rooyesh 2018; 7 (6) :51-62
URL: http://frooyesh.ir/article-1-456-fa.html
سیادتیان سیدحسین، یارمحمدیان احمد، قمرانی امیر، دادمهر علی اصغر. مقایسه خودارزشیابی های مرکزی و شیفتگی مرتبط با کار در معلمان آموزش ویژه و آموزش عمومی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (6) :51-62

URL: http://frooyesh.ir/article-1-456-fa.html


1- دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل- گروه روانشناسی ، h.siadatian@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (2829 مشاهده)

مطالعه حاضر با هدف  مقایسه­ خودارزشیابی­های مرکزی بمعنای یک ارزیابی که فرد از ارزشمندی، توانمندیها و کفایت­هایش به عمل می آورد - وشیفتگی مرتبط با کار -بمعنای انگیزش درونی به انجام، درگیری و لذت بردن از کار- در معلمان آموزش ویژه  و عادی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس آموزش ویژه  و عادی شهرستان قم بود و نمونه­ای از معلمان مدارس آموزش ویژه  و عادی(40 نفر معلم مدارس آموزش ویژه و 40 نفر معلم مدارس عادی) انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه ها مشتمل بر مقیاس­های خودارزشیابی­های مرکزی جوج و شیفتگی مرتبط با کار  باکر بود. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از روش­های آماری تحلیل واریانس چند متغیره و آمار توصیفی  انجام شد. نتایج حاصل از پژوهش مبین آن بود که بین معلمان مدارس آموزش ویژه و معلمان مدارس عادی در مولفه خودارزشیابی­های مرکزی وشیفتگی مرتبط با کار تفاوت معنادار(001/0p<) وجود دارد،که در این بین معلمان مدارس آموزش ویژه  نمره پایین­تری داشته­اند. با توجه به نتایج بدست آمده همواره شناسایی راه های ارتباط و یادگیری دانش آموزان آموزش ویژه برای  معلمانشان از مواردیست که می بایست مورد پشتیبانی  و ارایه خدمات تخصصی واقع شود

متن کامل [PDF 600 kb]   (100 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1395/6/22 | ویرایش نهایی: 1397/5/27 | پذیرش: 1396/3/6 | انتشار الکترونیک: 1397/6/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb