@ARTICLE{Moradikelardeh, author = {Abdolghaderi, Marieh and Kafi Masouleh, Seyyed Mousa and Moradikelardeh, Parisa and }, title = {Effectiveness of mindfulness on the psychological well-being and life satisfaction of girl students of divorced parents}, volume = {9}, number = {12}, abstract ={هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی ذهن­آگاهی بر بهزیستی روان­شناختی و رضایت از زندگی در دانش­‌آموزان دختر دارای والدین مطلقه بود. این پژوهش یک کارآزمایی بالینی از نوع شبه­­آزمایشی با طرح پیش­آزمون-پس­­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش­‌آموزان دختر متوسطه دوم ناحیه 1 و 2 رشت بودند. تعداد 30 دانش­آموز دارای والدین مطلقه با استفاده از روش نمونه­­گیری هدفمند انتخاب شده و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. تکنیک­های ذهن­آگاهی در هشت جلسه­ی 60 دقیقه­ای به صورت هفتگی آموزش داده شد و اثربخشی آن با استفاده از پرسشنامه بهزیستی روان­شناختی (ریف، 1995) و مقیاس رضایت از زندگی دانش‌آموزی (هیوبنر، 2001) ارزیابی شد. به منظور تحلیل داده‌ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش ذهن­آگاهی، بهزیستی روان­شناختی و رضایت از زندگی دانش­‌آموزان را افزایش می‌دهد (05/0 >p). با توجه به نتایج پژوهش حاضر، می­توان از تکنیک­‌های ذهن‌آگاهی برای بهبود بهزیستی روانشناختی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان دارای والدین مطلقه استفاده نمود }, URL = {http://frooyesh.ir/article-1-2326-fa.html}, eprint = {http://frooyesh.ir/article-1-2326-fa.pdf}, journal = {Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)}, doi = {}, year = {2021} }