سال 7، شماره 3 - ( بهار1397/ خرداد97/ شماره پیاپی 24 1397 )                   سال 7 شماره 3 صفحات 128-111 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شیراز ، khormaei@shirazu.ac.ir
2- دانشگاه شیراز
3- اموزش و پرورش
چکیده:   (3134 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سبک­های یادگیری و خود تنظیمی تحصیلی در پیش­بینی سازگاری تحصیلی در میان دانشجویان بود. مشارکت کنندگان در پژوهش250 دانشجوی داده­های بوسیله مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که از بین چهار سبک یادگیری تنها سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی پیش­بینی کننده مثبت سازگاری تحصیلی است. همچنین خودتنظیمی تحصیلی پیش­بینی کننده مثبت سازگاری تحصیلی می­باشد. با توجه به ضرایب پیش­بین این متغیر در سازگاری تحصیلی پیشنهاد می­شود آموزش خود تنظیمی تحصیلی یکی از محورهای برگزاری کارگاه­های آموزشی توسط مرکز مشاوره دانشگاهی در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه قرار گیرد.

متن کامل [PDF 661 kb]   (70 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1395/6/23 | ویرایش نهایی: 1397/4/9 | پذیرش: 1396/10/10 | انتشار الکترونیک: 1397/4/9

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.