مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 12، شماره 12 - ( اسفند 1402/ پیاپی 93 1402 )                   سال 12 شماره 12 صفحات 106-97 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haji Esmaeilou R, Rezayi A, PanahAli A. (2024). The effectiveness of the math lesson package based on Gardner's multiple intelligences on the academic well-being and tolerance of ambiguity of female students. Rooyesh. 12(12), 97-106.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4759-fa.html
حاجی اسماعیل لو رقیه، رضایی اکبر، پناه علی امیر. اثربخشی بسته آموزشی درس ریاضی مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر بهزیستی تحصیلی و تحمل ابهام دانش آموزان دختر رویش روان شناسی 1402; 12 (12) :106-97

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4759-fa.html


1- دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.
2- استاد گروه روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران. ، akbar528@pnu.ac.ir
3- استادیار گروه روان‌شناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.
چکیده:   (527 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بسته آموزشی درس ریاضی مبتنی بر هوش­های چندگانه گاردنر بر مولفه­های بهزیستی تحصیلی و تحمل ابهام در دانش آموزان دختر انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. مشارکت کنندگان، دانش­آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1400 بودند که از طریق نمونه­گیری دردسترس انتخاب شده و به­صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی (20 نفر) و گروه گواه (20 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش در قالب یک بسته آموزش ریاضی مبتنی بر هوش­های چندگانه گاردنر به تعداد 8 جلسه 30 دقیقه­ای تحت آموزش قرار گرفتند و گروه گواه  به روال متداول و  با شیوه سنتی آموزش داده شدند. ابزار جمع­آوری داده­ها شامل پرسشنامه­های بهزیستی تحصیلی (AWQ، بدری­گرگری و همکاران، 1398) پرسشنامه تحمل ابهام  (MSTAT-II، مک لین، 1993)  بود. داده­ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیره  تحلیل  شدند. یافته­ها نشان داد که با کنترل اثر پیش­ازمون بین میانگین پس­آزمون بهزیستی رفتاری، ذهنی، اجتماعی و تحمل ابهام در دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معنی­داری در سطح 05/0 وجود دارد. براساس نتایج پژوهش، استفاده از هوش­های چندگانه گاردنر به­صورت بسته­های آموزشی می­تواند در بهبود متغیرهای روان­شناختی دانش­آموزان همچون تحمل ابهام و بهریستی تحصیلی مؤثر باشد.
متن کامل [PDF 648 kb]   (364 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1402/5/10 | پذیرش: 1402/8/20 | انتشار الکترونیک: 1402/12/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb