) ابزاری روا و پایا برای ارزیابی تواناییهای شناختی و پیشرفت تحصیلی در کودکان و بزرگسالان میباشد. این آزمونها بر اساس نظریه کتل- هورن- کارول (CHC شامل دو مجموعهی متمایز میباشد که به طور همزمان هنجار شدهاند: آزمونهای تواناییهای شناختی وودکاک- جانسون (WJ III COG). آزمونهای WJ III ACH استفادهی گسترده از آزمونهای WJ III به عنوان مبنایی برای شناسایی حوزههای تحصیلی، آگاهی از فرآیندهای شناختی درگیر در مهارتهای تحصیلی، یادگیری کاربردهای آن و راهنمایی برای گسترش آزمونهای پیشرفت تحصیلی میباشد. نتایج این گزارش میتواند کاربرد آموزشی و پژوهشی داشته باشد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |