مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 7 - ( شماره پیاپی 40 / مهر 1398 )                   سال 8 شماره 7 صفحات 146-139 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

baradaran M, Musapour Shyrjupusht M, Rasuoly M. Comparison of stress, anxiety, depression and cognitive flexibility in veteran and non-veteran children. Rooyesh 2019; 8 (7) :139-146
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1206-fa.html
برادران مجید، موسی پور شیرجوپشت مریم، رسولی جوریابی ماریا. مقایسه استرس، اضطراب، افسردگی و انعطاف‌پذیری شناختی در فرزندان جانباز و غیر جانباز. رویش روان شناسی. 1398; 8 (7) :139-146

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1206-fa.html


1- دانشگاه پیام نورتهران
2- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علوم تحقیقات واحد رشت ، m.moosapoor2016@gmail.com
3- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علوم تحقیقات واحد رشت
چکیده:   (2203 مشاهده)
هدف اساسی پژوهش حاضر مقایسه استرس، اضطراب، افسردگی و انعطاف‌پذیری شناختی در فرزندان جانباز و غیر جانباز در سال بود. پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه‌ای است که جامعه آماری آن را دانش آموزان پسر فرزند جانباز ناحیه دو رشت تشکیل می‌دادند. برای این منظور 136 نفر(68 فرزند جانباز و 68 فرزند غیر جانباز) به روش در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند. گروه‌ها ازنظر ویژگی‌های جمعیت شناختی(سن، جنس و تحصیلات) همسان شدند. همه‌ی آنان به پرسشنامه‌های DASS21 لاویباند(1995) و انعطاف‌پذیری شناختی دنیس و وندروال(2010) پاسخ دادند و داده‌ها از طریق تحلیل واریانس چند متغیره با نرم‌افزار spss23 موردبررسی قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش نشان داد بین فرزندان جانباز و غیر جانباز ازنظر استرس و انعطاف‌پذیری شناختی تفاوت معناداری وجود دارد و در میزان اضطراب و افسردگی ازنظر آماری تفاوت معناداری وجود نداشت. براین اساس می‌توان به‌طورکلی به اهمیت نقش پدر در سلامت روان و شخصیت فرزندان اشاره کرد و به‌طور اخص می‌توان گفت فرزندان جانباز بنا بر شرایط زندگی خود فشار بیشتری متحمل می‌شوند و آسیب‌پذیرتر هستند ازاین‌رو اقدامات مشاوره‌ای و توانمندسازی قشر موردمطالعه ضرورت می‌یابد.
متن کامل [PDF 552 kb]   (33 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1397/3/7 | ویرایش نهایی: 1398/8/26 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb