مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 9 - ( شماره پیاپی 42/ آذر 1398 )                   سال 8 شماره 9 صفحات 208-199 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassani M, Najjari M, Roshani ali benasee H, kabiri A, Mahmudi Marjanian A. Investigating the relationship between dimensions of occupational, personal, support and task factors with professional learning activities of teachers. Rooyesh 2019; 8 (9) :199-208
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1463-fa.html
حسنی محمد، نجاری مهدی، روشنی علی بنه سی روشنی علی بنه سی حسن، کبیری افشار، محمودی مرجانیانن اکبر. بررسی رابطه ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفه ای با فعالیت های یادگیری حرفه‌ای دبیران. رویش روان شناسی. 1398; 8 (9) :199-208

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1463-fa.html


1- استاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه ، mhs_105@yahoo.com
2- دکتری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
3- دانشجوی دکتری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
4- استادیار، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
5- کارشناسی ارشد، دانشکده آزاد اسلامی، واحد ارومیه
چکیده:   (1823 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفه­ای بر فعالیت‏های یادگیری حرفه‏ای دبیران مرد دوره‏ی دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه در سال تحصیلی 1396-1397 است. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی است و از نظر روش، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل 336 نفر بود و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان برابر 180 نفر تعیین گردید. برای نمونه‏گیری از روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار جمع آوری داده­ها پرسش­نامه محق ساخته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، از رگرسیون ساده و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد استقلال شغلی، تنوع شغلی، فشار کاری و وضعیت شغلی مربوط به عامل شغلی، ابعاد خستگی روانی و آمادگی­روانی مربوط به عامل شخصی؛ ابعاد حمایت همکار و حمایت مافوق مربوط به عامل پشتیبانی و همچنین عامل وظیفه­­ای فعالیت­های یادگیری حرفه­ای دبیران را پیش‌بینی می­کند. بنابراین با توجه به نتایج، فعالیت­های یادگیری حرفه­ای دبیران را می­توان بر اساس ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفه­ای پیش بینی کرد، که لازمه این امر توجه ویژه به عوامل مذکور در دوره­های تربیت دبیر و همچنین دوره­های آموزش ضمن خدمت دبیران است
متن کامل [PDF 312 kb]   (18 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1397/10/25 | ویرایش نهایی: 1398/10/6 | پذیرش: 1398/1/22 | انتشار الکترونیک: 1398/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb