مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 11 - ( شماره پیاپی 44/ بهمن 1398 )                   سال 8 شماره 11 صفحات 132-127 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirgol A, Askari F, Mohseni S. The Role of Spiritual Intelligence and Self-Esteem in Predicting Self-Efficacy among Senior High School Male and Female Students. Rooyesh 2020; 8 (11) :127-132
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1473-fa.html
میرگل احمد، عسکری فرشته، محسنی سحر. نقش هوش معنوی و عزت نفس در پیش بینی خودکارآمدی دانش آموزان دختر و پسرمتوسطه دوم. رویش روان شناسی. 1398; 8 (11) :127-132

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1473-fa.html


1- کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان ، mirgolahmad@yahoo.com
2- کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
3- کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان
چکیده:   (2751 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی هوش معنوی و  عزت نفس با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان متوسطه  دوم شهر زهک بود. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش 700 نفر  در سال تحصیلی 96- 97 و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 250 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008)، عزت نفس (کوپر اسمیت، 1967) و خودکارآمدی تحصیلی (جینگ و مورگان، 1999) را تکمیل کردند. داده های جمع آوری شده با روشهای آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون به روش گام به گام و آزمون t  مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که که نمرات میانگین هوش معنوی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر بیشتر از دختران است. میان هوش معنوی با خودکارآمدی تحصیلی (28/0= r) و  عزت نفس  با خودکارآمدی تحصیلی (19/0= r ) ارتباط معناداری مشاهده شد (01/0  p). همچنین نتایج نشان داد که تفکر انتقادی و تولید معنای شخصی 11 درصد از واریانس خودکارآمدی تحصیلی را تبیین کردند.
متن کامل [PDF 757 kb]   (67 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1397/11/2 | ویرایش نهایی: 1398/11/30 | پذیرش: 1397/12/19 | انتشار الکترونیک: 1398/11/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb