سال 4، شماره 4 - ( شماره پیاپی ۱۳ ، زمستان 1394 )                   سال 4 شماره 4 صفحات 23-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourhosein R, Shafie R, Hajirasouliha Z, Mazloom Hoseini N. The relationship between family functioning and family drawing test. frooyesh. 2016; 4 (4) :23-34
URL: http://frooyesh.ir/article-1-169-fa.html
پورحسین رضا، شفیعی رزا، حاجی رسولیها زینب، مظلوم حسینی نگار. رابطه بین کنش وری خانواده و تست ترسیم خانواده در کودکان پایه اول ابتدایی. رویش روان شناسی. 1394; 4 (4) :23-34

URL: http://frooyesh.ir/article-1-169-fa.html


1- دانشیار دانشگاه تهران
2- کارشناس ارشد دانشگاه تران
3- کارشناس ارشد دانشگاه تهران
4- کارشناس ارشد ایران، تهران
چکیده:   (3311 مشاهده)

پژوهش حاضر جهت مقایسه نتایج آزمون ترسیم خانواده کودکان 7 ساله با توجه به کارآمدی و یا ناکارآمدی ویژگی های خانواده صورت گرفته است. به این منظور 60 دانش آموز دختر و پسر در پایه اول ابتدایی تست ترسیم خانواده را انجام دادند و یکی از والدین ایشان پرسشنامه کنش وری خانواده را تکمیل نمودند. نتایج پژوهش نشان داد که بین حل مساله با میزان گستردگی و ناحیه ترسیم در کاغذ رابطه منفی معنادار؛ بین مشارکت عاطفی و نقش ها با ارزنده سازی رابطه مثبت معنادار؛ بین کنترل رفتاری و رسم آدمک پرخاشگر رابطه مثبت معنادار وجود دارد.

 

متن کامل [PDF 692 kb]   (59 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه رویش روان شناسی (علمی ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal

Designed & Developed by : Yektaweb