پیام خود را بنویسید
سال 9، شماره 2 - ( شماره پیاپی 47 / اردیبهشت 1399 )                   سال 9 شماره 2 صفحات 117-126 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehrjoo P. The Study and Analysis of Michel Foucault's Educational Thoughts Emphasizing on purpose, method and content. frooyesh. 2020; 9 (2) :117-126
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1787-fa.html
مهرجو پروانه. مطالعه و تحلیل اندیشه های تربیتی میشل فوکو با تاکید بر هدف، روش و محتوی. رویش روان شناسی. 1399; 9 (2) :117-126

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1787-fa.html


مربی و عضو هیات علمی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور واحد حسن آباد، تهران، ایران ، p_mehrjoo@yahoo.com
چکیده:   (125 مشاهده)
این پژوهش با هدف تحلیل اندیشه های تربیتی میشل فوکو فیلسوف پست مدرنیسم انجام شده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی، تحلیلی بوده و جامعه آماری کلیه کتابها، آثار و مقالات موجود در حوزه تفکر میشل فوکو بوده است. نمونه آن بهصورت کاملا هدفمند، کلیه متون در دسترس بوده است. برای جمع آوری اطلاعات از روش اسنادی و ابزار پژوهش فیش برداری استفاده شد. روش تجزیهوتحلیل دادهها، توصیفی تحلیلی بوده است. یافتههای پژوهش  در بعد هدف، روش و محتوی بهترتیب عبارتند از اینکه میشل فوکو هدف آموزش و پرورش را آزادسازی قدرت و خود آفرینی معرفی میکند. در بعد روش، به روش تدریس فعال و پویا و تربیت دانشآموزان نقاد معتقد است؛ و نیز در خصوص بعد محتوی، نتایج نشان داد محتوی باید با توجه به موقعیتها انتخاب شود. و مدیریت این برنامه را صبورانه و تساهلی پیشنهاد میکند
متن کامل [PDF 275 kb]   (6 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۱۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۹/۲/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb