مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 9، شماره 9 - ( آذر 99/ شماره پياپي 54 1399 )                   سال 9 شماره 9 صفحات 184-177 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghayerin E, Nasirian F, Emadi chashmi J, Nejati V. A review of the relationship between attachment style and reflective functioning with symptoms of attention deficit-hyperactivity disorder. Rooyesh 2020; 9 (9) :177-184
URL: http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.html
غایرین الناز، نصیریان فائزه، عمادی چاشمی جواد، نجاتی وحید. مروری بر ارتباط سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی با علائم اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی. رویش روان شناسی. 1399; 9 (9) :177-184

URL: http://frooyesh.ir/article-1-2143-fa.html


1- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
2- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. ، javad73.june@gmail.com
3- دانشیار علوم اعصاب شناختی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (2313 مشاهده)
علائم تکانشگری، نقص توجه، مشکلات تحصیلی و اجتماعی بیانگر نشانه‌های اختلالی به نام اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی هستند. با افزایش علاقه‌ی روزافزون در دو دهه‌ی اخیر نسبت به بررسی عوامل محیطی در سبب­شناسی این اختلال، اهمیت حوزه‌ی خانواده و سبک دلبستگی والد و فرزند مورد توجه قرار گرفته است؛ که در این میان سازه‌ی ظرفیت تأملی (تعریف عملیاتی ذهنی‌سازی) به عنوان بخشی از دلبستگی مطرح است. پژوهش حاضر به بررسی دانش موجود در زمینه‌ی سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی در افراد مبتلا به اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی و والدین آنها پرداخته است؛ که از نوع نظام‌مند روایتی است. در این پژوهش منابع در دسترس تا 2020 با جستجوی کلیدواژه‌های ظرفیت تأملی، ذهنی‌سازی، دلبستگی، نقص‌توجه و بیش‌فعالی و والدگری دریافت شدند و در نهایت پس از انتخاب مورد بررسی قرار گرفتند. طیق مطالعات به نظر می‌رسد میان سبک دلبستگی و ظرفیت تأملی کودکان و والدین با بروز علائم اختلال نقص‌توجه- بیش‌فعالی رابطه وجود دارد.
متن کامل [PDF 698 kb]   (82 دریافت)    
نوع مقاله: مروری سیستماتیک | موضوع مقاله: روانشناسی تحولی
دریافت: 1399/3/18 | ویرایش نهایی: 1399/10/20 | پذیرش: 1399/4/13 | انتشار الکترونیک: 1399/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb