مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 9، شماره 9 - ( آذر 99/ شماره پياپي 54 1399 )                   سال 9 شماره 9 صفحات 194-185 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yazdanipour M, Ashori M, Abedi A. (2020). An overview of Social- Emotional competence in children. Rooyesh. 9(9), 185-194.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-2165-fa.html
یزدانی پور معصومه، عاشوری محمد، عابدی احمد. مروری بر شایستگی اجتماعی- هیجانی در کودکان رویش روان شناسی 1399; 9 (9) :194-185

URL: http://frooyesh.ir/article-1-2165-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2- استادیار گروه روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. ، Ashorihh2@gmail.com
3- دانشیار گروه روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده:   (2258 مشاهده)
شایستگی اجتماعی- هیجانی، می­تواند موفقیت فرد را در زندگی اجتماعی تضمین نماید و کیفیت روابط او را ارتقا بخشد. شالوده شایستگی­ اجتماعی- هیجانی در دوره­ی کودکی شکل می­گیرد و در این دوره است که افراد مهارت­های اجتماعی- هیجانی را فرا می­گیرند. این در حالی است که امروزه، کودکان از نظر هیجانی نابالغ هستند. آن­ها دوستان کمی دارند و روابطشان با همسالان و بزرگ­سالان محدود است. این موضوع پیامدهای مخربی چون کاهش سطح سازگاری اجتماعی، بروز مشکلات رفتاری، طرد شدن از سوی همسالان، کاهش اعتماد­به­نفس و درنتیجه، عملکرد تحصیلی ضعیف، اضطراب و استرس را برای آن‌ها به دنبال داشته است. لذا، آموزش مهارت­های اجتماعی و هیجانی برای این کودکان در اولویت قرار دارد و می­تواند به جبران مشکلات مذکور کمک نماید. این پژوهش به بررسی شایستگی اجتماعی- هیجانی، عوامل مؤثر بر رشد آن، پیامدهای ضعف در مهارت­های اجتماعی و هیجانی، برنامه­ی یادگیری مهارت­های اجتماعی و هیجانی و نتایج ناشی از آن پرداخته است.
متن کامل [PDF 788 kb]   (67 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی تحولی
دریافت: 1399/3/28 | پذیرش: 1399/4/12 | انتشار الکترونیک: 1399/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb