هدف از این پژوهش، بررسی روابط بین اهداف پیشرفت و تعللورزی تحصیلی در دانشآموزان دختر اول دبیرستان (دوره دوم) شهر یزد بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشآموزان دختر سال اول مقطع دبیرستان شهر یزد در سال تحصیلی 9۳-139۲ با تعداد 4077 نفر بود. با استفاده از جدول مورگان ۳۰۰ نفر به روش نمونهگیری خوشه ای انتخاب شدند. به دلیل عدم بازگشت و تکمیل نادرست و ناقص تعدادی از پرسش نامه ها در نهایت تعداد نمونه به ۲۵۷ نفر رسید. به منظور گردآوری اطلاعات، از پرسشنامههای جهتگیری هدف الیوت و مکگریگور 2001 و پرسشنامه تعلل ورزی تحصیلی سولومون و راث بلوم 6/1984 استفاده گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که اهداف تسلط- گرایشی، تسلط- اجتنابی و عملکرد- گرایشی رابطه معناداری با تعلل ورزی دارند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده، از طریق تغییر در جهتگیری هدف، میتوان اقدام به کاهش تعللورزی یا اصلاح آن نمود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |