مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 2 - ( بهار1397/ شماره پیاپی 23/ 1397 )                   سال 7 شماره 2 صفحات 222-205 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

radmanesh H. Investigation relationships between achievement goals and academic procrastination . Rooyesh 2018; 7 (2) :205-222
URL: http://frooyesh.ir/article-1-239-fa.html
رادمنش حمیده. بررسی رابطه بین اهداف پیشرفت و تعلل ورزی تحصیلی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (2) :205-222

URL: http://frooyesh.ir/article-1-239-fa.html


آموزش و پرورش ، radmanesh.hamideh@yahoo.com
چکیده:   (3098 مشاهده)

هدف از این پژوهش، بررسی روابط بین اهداف پیشرفت و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانش‌آموزان دختر اول دبیرستان (دوره دوم) شهر یزد بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش‌آموزان دختر سال اول مقطع دبیرستان شهر یزد در سال تحصیلی 9۳-139۲ با تعداد 4077 نفر  بود. با استفاده از جدول مورگان ۳۰۰ نفر به روش نمونه‌گیری خوشه ای انتخاب شدند. به دلیل عدم بازگشت و تکمیل نادرست و ناقص تعدادی از پرسش نامه ها در نهایت تعداد نمونه به ۲۵۷ نفر رسید. به منظور گردآوری اطلاعات، از پرسش‌نامه‌های جهت‌گیری هدف الیوت و مک‌گریگور 2001 و پرسش‌نامه تعلل ورزی تحصیلی سولومون و راث بلوم 6/1984 استفاده گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که اهداف تسلط- گرایشی، تسلط- اجتنابی و عملکرد- گرایشی رابطه معناداری با تعلل ورزی دارند. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، از طریق تغییر در جهت‌گیری هدف، می‌توان اقدام به کاهش تعلل‌ورزی یا اصلاح آن نمود.

متن کامل [PDF 552 kb]   (54 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1395/1/19 | ویرایش نهایی: 1397/3/23 | پذیرش: 1395/2/31 | انتشار الکترونیک: 1397/4/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb