مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 4 - ( تابستان1397، تیرماه، شماره4، شماره پیاپی25 1397 )                   سال 7 شماره 4 صفحات 88-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

(2018). The efficiency of Art lesson on elementary students’ creativity in Uromia and its suburbs. Rooyesh. 7(4), 65-88.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-298-fa.html
ارجمند قجور کیومرث، ارجمندی بهزاد. اثربخشی برنامه‌های پرورش خلاقیت در برنامه درسی هنر بر خلاقیت دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی رویش روان شناسی 1397; 7 (4) :88-65

URL: http://frooyesh.ir/article-1-298-fa.html


1- بهزیستی آذربایجان غربی ، Arjomand_k@yahoo.com
2- آموزش و پرورش تکاب
چکیده:   (2998 مشاهده)

هدف از این پژوهش، تعیین اثربخشی برنامه ­های پرورش خلاقیت در برنامه درسی هنر بر خلاقیت دانش آموزان دوره ی ابتدایی بود. بر اساس طرح پژوهشی آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و اجرای آزمون خلاقیت تصویری تورنس، اطلاعات لازم جمع آوری شد. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی مناطق روستایی شهرستان اورمیه در سالتحصیلی 94- 1393بود. نمونه­ی مورد مطالعه متشکل از 50 نفر دانش آموز مقطع ابتدایی(32 نفر پسر که به ترتیب 17 و 15 نفر در گروه آزمایش و کنترل و 18 نفر دختر به ترتیب 8 و 10 نفر در گروه آزمایش و کنترل) با روش تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شدند. نتایج تحلیل داده­ها با روش آماری کوواریانس، نشان داد که برنامه­های پرورش خلاقیت در برنامه­ی درسی هنر بر میزان خلاقیت دانش آموزان مؤثر بوده است. بنابراین می­توان دوره های آموزشی برنامه­های پرورش خلاقیت در برنامه درسی هنر برای معلمان و مربیان اجرا کرد تا بتوانند برنامه­های مطلوب پرورش خلاقیت را در کلاس­های درس اجرا کنند.

متن کامل [PDF 673 kb]   (46 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1395/2/27 | پذیرش: 1396/3/24 | انتشار الکترونیک: 1397/4/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb