سال 7، شماره 6 - ( تابستان1397، شهریورماه، شماره6، شماره پیاپی27 1397 )                   سال 7 شماره 6 صفحات 63-76 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Performance of Autistic Children in Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF) in from Teacher View . frooyesh. 2018; 7 (6) :63-76
URL: http://frooyesh.ir/article-1-438-fa.html
اسدی گندمانی رقیه، نسائیان عباس. عملکرد کودکان اوتیسم در سیاه رتبه‌بندی کارکردهای اجرایی (بریف) از نظر معلمان. رویش روان شناسی. 1397; 7 (6) :63-76

URL: http://frooyesh.ir/article-1-438-fa.html


1- دانشگاه بجنورد
2- دانشگاه بجنورد ، anesayan@gmail.com
چکیده:   (194 مشاهده)

مقدمه: کارکرد اجرایی یک توانایی شناختی است که در سال‏های اخیر رشد یافته است. هدف: هدف از این پژوهش بررسی کارکردهای اجرایی و مولفه‏های آن از دیدگاه معلمان است. روش: این پژوهش از نوع مقطعی-توصیفی بود، جامعه این پژوهش شامل کلیه کودکان با اختلال اوتیسم شهر تهران بود، نمونه شامل 50 کودک می شد که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‏ها از سیاهه رتبه بندی کارکردهای اجرایی (بریف) فرم معلمان استفاده شد. نتایج: نتایج این پژوهش نشان داد که کودکان با اختلال اوتیسم 7-8 ساله در کارکردهای اجرایی و مولفه های آن نقصی نشان نمی دهند اما کودکان با دامنه سنی 12-9 ساله در کارکردهای اجرایی و مولفه های آن مشکل دارند. بحث: بر اساس یافته های این پژوهش می توان گفت که با افزایش سن و پیچیده تر شدن تکالیف مدرسه نقص در کارکرد اجرایی بیشتر نمایان می‏شود.

واژه‌های کلیدی: کارکردهای اجرایی، اوتیسم، معلمان
متن کامل [PDF 740 kb]   (184 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: ۱۳۹۵/۶/۹ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۲۰ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۶/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه رویش روان شناسی (علمی ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal

Designed & Developed by : Yektaweb