مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 5 - ( شماره پیاپی 38/ مرداد 1398 )                   سال 8 شماره 5 صفحات 232-223 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kharazmi P, aryan F. (2019). A glimpse of the impact of dyscalculia in the process of learning From Diagnosis to assess. Rooyesh. 8(5), 223-232.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-441-fa.html
خوارزمی پریسا، ارین فهیمه. نگاهی اجمالی به تاثیر اختلالات ریاضی درروند یادگیری از تشخیص تا ارزیابی رویش روان شناسی 1398; 8 (5) :232-223

URL: http://frooyesh.ir/article-1-441-fa.html


1- دانشگاه ازاد اسلامی ، parisa.rahimabadi@gmail.com
2- اموزش و پرورش
چکیده:   (2678 مشاهده)

 بیان مساله:یکی ازعوامل عمومی افت عمومی  دربین دانش آموزان،ضعف درمهارتهای ریاضی است. به نظرکوسک، اختلال درریاضیات(محاسبه پرسشی)عبارت است از : اختلال در تواناییهای ریاضیات که دراثرآسیب ارثی فرایندهای رشدی مراکز مغز که زمینه رشد تواناییهای ریاضی است بوجود می آید. بایستی به این نکته توجه داشت که محاسبه پریشی کاملا به ضعف درعمل محاسبه اشاره نمی کند، بلکه عبارت است ازنقص درمهارتهای ریاضیات وحتی وسیع تر از آن،کودکان مبتلا به اختلالات ریاضیات معمولادردرک روابط فضایی دچارمشکل شدیدند.در بررسی دشواری های ریاضی این گروه از این کودکان،باید یه مشکلات درک بینایی وتفکر نیز توجه شود. وگاهی اوقات عواملی غیرمستقیمی مانند بی توجهی درخواندن، ضعف درچهار مهارت (پیش نیاز، محاسبه ، استدلال و هندسه و(... سبب دشواری درمهارت ریاضی می گردد.ضرورت:تعدادزیادی ازدانش آموزان مقاطع ابتدایی ،راهنمایی ودبیرستان دریادگیری ریاضی دچارمشکل هستندوبا اینکه به اندازه دانش آموزان هم سن سال خودتلاش می کنند،پیشرفت موردانتظاررا ندارند یکی ازعوامل عمومی افت عمومی  دربین دانش آموزان،ضعف درمهارتهای ریاضی است.شناسایی به موقع دانش آموزان اختلال درریاضی، ازپیچیده ترشدن،تصویرتشخیصی آنان جلوگیری می کندومانع بروزمشکلات رفتاری یاعاطفی که دراثرشکست های درسی وپیآمدهای آن بوجودمی آید،می گردد.ازطریق ارزیابی رسمی وغیررسمی می توان اطلاعاتی جهت طراحی یک برنامه ی درمانی متناسب  بانیازهای ذهنی کودک فراهم نمود

متن کامل [PDF 602 kb]   (3173 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1395/6/11 | پذیرش: 1395/7/5 | انتشار الکترونیک: 1398/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb