مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 11 - ( زمستان/ بهمن ماه97/ شماره پیاپی 32 1397 )                   سال 7 شماره 11 صفحات 70-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

radmehr F, yousefvand L. Examine relationship of academic stress and social anxiety in students and its role in predicting the imposter syndrome . Rooyesh 2019; 7 (11) :57-70
URL: http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.html
رادمهر فرناز، حیدریانی لیلا. بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش‌بینی نشانگان وانمودگرایی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (11) :57-70

URL: http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.html


1- دانشگاه رازی
2- دانشگاه لرستان ، yousefvand69@gmail.com
چکیده:   (3460 مشاهده)

این پژوهش به منظور بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش­بینی نشانگان وانمودگرایی انجام شده است. طرح پژوهش همبستگی است و نمونه این پژوهش شامل160دانشجوی دختر و پسر بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه­های استرس تحصیلی(LASRS)، اضطراب اجتماعی(SPIN) و نشانگان وانمودگرایی کلانس(CIPS)پاسخ دادند. برای تحلیل داده­ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته­های این پژوهش نشان داد که استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی با نشانگان وانمودگرایی رابطه مثبت معناداری داشتند(001/0P<). و استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی 71% واریانس نشانگان وانمودگرایی را پیش­بینی کردند. راهبردهای پیشگیرانه­ای در زمینه­ کاهش این نشانگان در دانشگاه­ها با استفاده از کارگاه­ها و کلاس­های آموزشی صورت گیرد

متن کامل [PDF 510 kb]   (3241 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1395/7/17 | ویرایش نهایی: 1398/2/27 | پذیرش: 1395/10/9 | انتشار الکترونیک: 1397/11/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb