سال 7، شماره 11 - ( زمستان/ بهمن ماه97/ شماره پیاپی 32 1397 )                   سال 7 شماره 11 صفحات 57-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

radmehr F, yousefvand L. Examine relationship of academic stress and social anxiety in students and its role in predicting the imposter syndrome . frooyesh. 2019; 7 (11) :57-70
URL: http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.html
رادمهر فرناز، حیدریانی لیلا. بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش‌بینی نشانگان وانمودگرایی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (11) :57-70

URL: http://frooyesh.ir/article-1-486-fa.html


1- دانشگاه رازی
2- دانشگاه لرستان ، yousefvand69@gmail.com
چکیده:   (624 مشاهده)

این پژوهش به منظور بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش­بینی نشانگان وانمودگرایی انجام شده است. طرح پژوهش همبستگی است و نمونه این پژوهش شامل160دانشجوی دختر و پسر بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه­های استرس تحصیلی(LASRS)، اضطراب اجتماعی(SPIN) و نشانگان وانمودگرایی کلانس(CIPS)پاسخ دادند. برای تحلیل داده­ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته­های این پژوهش نشان داد که استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی با نشانگان وانمودگرایی رابطه مثبت معناداری داشتند(001/0P<). و استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی 71% واریانس نشانگان وانمودگرایی را پیش­بینی کردند. راهبردهای پیشگیرانه­ای در زمینه­ کاهش این نشانگان در دانشگاه­ها با استفاده از کارگاه­ها و کلاس­های آموزشی صورت گیرد

متن کامل [PDF 510 kb]   (305 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۵/۷/۱۷ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal

Designed & Developed by : Yektaweb