مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 13، شماره 10 - ( دی ماه 1403/ پیاپی 103 1403 )                   سال 13 شماره 10 صفحات 160-151 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Radpour H, Dehghani F, Sharifirad G. (2024). Feasibility of motivation training package based on goal direction theory on vitality and academic resilience of female students. Rooyesh. 13(10), 151-160.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-5328-fa.html
رادپور حمیده، دهقانی فهیمه، شریفی راد غلامرضا. امکان‌سنجی بسته آموزشی انگیزش مبتنی بر نظریه جهت‌گیری هدف بر سرزندگی و تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان دختر رویش روان شناسی 1403; 13 (10) :160-151

URL: http://frooyesh.ir/article-1-5328-fa.html


1- گروه روانشناسی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
2- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران. ، f.dehghani@yazd.ac.ir
3- دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران.
چکیده:   (282 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف امکان­سنجی بسته آموزشی انگیزش مبتنی بر نظریه جهت گیری هدف بر سرزندگی و تاب آوری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم انجام شد. روش پژوهش نیمه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر یزد در سال 1402-1401 بود که از بین آن­ها ۳۰ نفر به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) تخصیص یافتند. آموزش شامل 12 جلسه 90 دقیقه­ای بود. ابزارهای پژوهش نیز شامل پرسشنامه سرزندگی تحصیلی (دهقانی­زاده و حسین چاری، ۱۳۹۱) و پرسشنامه تاب‌آوری تحصیلی (ARS، ساموئلز، ۲۰۰۴) بود. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که با کنترل اثر پیش­آزمون بین میانگین پس­آزمون سرزندگی تحصیلی و دو زیرمقیاس مثبت­نگری و جهت­گیری آینده و مساله­محور در سطح 01/0 وجود داشت. اما با کنترل اثر پیش­آزمون بین میانگین پس­آزمون زیرمقیاس مهارت­های بین­فردی در سطح 05/0 تفاوت معناداری وجود نداشت. آموزش انگیزش مبتنی بر جهت­گیری هدف روشی کارآمد برای بهبود سرزندگی تحصیلی، مثبت­نگری و جهت­گیری آیندهمحور و مساله محور است.
متن کامل [PDF 407 kb]   (115 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1403/2/6 | پذیرش: 1403/7/14 | انتشار الکترونیک: 1403/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb