مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 14، شماره 8 - ( آبان 1404/ پیاپی 113 1404 )                   سال 14 شماره 8 صفحات 200-191 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Darabi M, Jahan F, Sotodeh Asl N, Moazedian A, Moradi S. (2025). Developing and Feasibility Study of a Training Package for Empowering Schools on Teachers' Knowledge Management. Rooyesh. 14(8), 191-200.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-6110-fa.html
دارابی محسن، جهان فائزه، ستوده اصل نعمت، معاضدیان آمنه، مرادی شهاب.(1404). تدوین و امکان‌سنجی بسته آموزشی توانمندسازی مدارس بر مدیریت دانش معلمان رویش روان شناسی 14 (8) :200-191

URL: http://frooyesh.ir/article-1-6110-fa.html


1- دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
2- استادیار گروه روانشناسی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران. ، Faeze.jahan@gmail.com
3- دانشیار گروه روانشناسی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
4- استادیار گروه روانشناسی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
چکیده:   (22 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف امکان‌سنجی بسته آموزشی توانمندسازی مدارس بر مدیریت دانش معلمان انجام شد. روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون_پس‌آزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری دو ماهه بود. جامعه آماری معلمان مدارس مقطع متوسطه منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 1402-1401 بودند. نمونه پژوهش شامل 30 معلم بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکاچی (1995،NT-KMQ ) بود. گروه آزمایش بسته آموزشی توانمندسازی مدارس را در 8 جلسه 60 دقیقه‌ای دریافت نمودند اما گروه گواه تا پایان پژوهش مداخله‌ای دریافت نکردند. داده‌های حاصل از پژوهش با آزمون تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین پیش‌آزمون و پس‌آزمون در بین گروهها تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>p). همچنین نتایج نشان داد در مدیریت دانش بین دو گروه در مرحله پس‌آزمون و پیگیری تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P). بر این اساس می‌توان گفت استفاده از بسته آموزشی توانمندسازی مدارس می‌تواند در افزایش مدیریت دانش معلمان موثر باشد.
متن کامل [PDF 567 kb]   (12 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1403/12/23 | پذیرش: 1404/2/4 | انتشار الکترونیک: 1404/8/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb