سال 7، شماره 12 - ( زمستان97/ اسفند ماه/ شماره پیاپی 33 1397 )                   سال 7 شماره 12 صفحات 71-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassanvand Amouzadeh M, Heydari E. The role of goal orientation learning and goal orientation performance on Prediction of self-regulated learning amongst welfare organization client students. frooyesh. 2019; 7 (12) :71-85
URL: http://frooyesh.ir/article-1-785-fa.html
حسنوند عموزاده مهدی، حیدری الهام. نقش جهت گیری هدف یادگیری و جهت گیری هدف عملکرد در پیش بینی یادگیری خود تنظیم دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (12) :71-85

URL: http://frooyesh.ir/article-1-785-fa.html


1- دانشگاه پیام نور ، m.amouzade@gmail.com
2- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (99 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مولفه های جهت گیری هدف یادگیری و جهت گیری هدف عملکرد در پیش بینی یادگیری خود تنظیم دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی بود. بدین منظور تعداد 130 دانش آموز مقطع راهنمایی تحت پوشش سازمان بهزیستی شهرستان دره شهر در سال تحصیای 93-92 با روش نمونه گیری تصادفی منظم انتخاب شدند و به پرسشنامه های جهت گیری هدف باتون(1996) و یادگیری خود تنظیم بوفارد و همکاران(1995) پاسخ دادند. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزارSPSS و با روشهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان چند گانه مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که مولفه جهت گیری هدف یادگیری 1/34 درصد  و مولفه جهت گیری هدف عملکرد 9/37 درصد از تغییرات مربوط به یادگیریخود تنظیم دانش آموزان را تبیین می کند. با توجه به نتایج می توان به ضرورت تقویت جهت گیری هدف به عنوان عاملی تاثیرگذار بر یادگیری خود تنظیم دانش آموزان متعلق به گروه های آسیب پذیر پی برد. پژوهش های بیشتر بین فرهنگی و درون فرهنگی می توانند به تدقیق یافته ها کمک کنند.

متن کامل [PDF 703 kb]   (14 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۱۷ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۸/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۱۲/۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه رویش روان شناسی (علمی ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal

Designed & Developed by : Yektaweb