سال 8، شماره 5 - ( شماره پیاپی 38/ مرداد 1398 )                   سال 8 شماره 5 صفحات 101-106 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ilanloo H. Examining critical thinking and teaching it in education. frooyesh. 2019; 8 (5) :101-106
URL: http://frooyesh.ir/article-1-947-fa.html
ایلانلو حسین. بررسی تفکر انتقادی و آموزش آن در آموزش وپرورش. رویش روان شناسی. 1398; 8 (5) :101-106

URL: http://frooyesh.ir/article-1-947-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی ، hosseinelanloo@gmail.com
چکیده:   (70 مشاهده)
   برای داشتن یک جامعه‌ی سالم، نیاز به خانواده‌های سالم است؛ و یکی از ارکان مهم داشتن خانواده سالم، آموزش‌وپرورش متعالی و با برنامه است. ازآنجایی‌که آموزش‌وپرورش یکی از ارکان اصلی و اساسی یک جامعه مترقی و روبه‌پیشرفت می‌باشد، توجه به ارکان و ساختارهای اساسی آن دارای جایگاه خاصی می‌باشد. در سال‌های اخیرتفکرانتقادی یکی از اجزای ضروری آموزش شده است. ولی علیرغم اهمیت بالای تفکر انتقادی در ساختار آموزشی، متأسفانه آموزش‌وپرورش، توجه زیادی به این رکن مهم ننموده است. هدف از این مطالعه، بررسی و مرورمتونی در رابطه با تفکر انتقادی، مؤلفه‌های تفکر انتقادی، آموزش و رویکرد عملی برای ارتقای تفکر انتقادی و همچنین جایگاه تفکر انتقادی در آموزش‌وپرورش می‌باشد.
 
متن کامل [PDF 454 kb]   (26 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۳۰ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb