مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 13، شماره 3 - ( خرداد 1403/ پیاپی 96 1403 )                   سال 13 شماره 3 صفحات 54-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: 21162247

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alipour K, Abasi M, Ghadampour E. (2024). Feasibility of Educational Package of Quality of Life in the School on Academic Motivation and Belonging to the School. Rooyesh. 13(3), 45-54.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4957-fa.html
عالی پور کبری، عباسی محمد، قدم پور عزت اله. امکان‌سنجی بسته‌ی آموزشی کیفیت زندگی در مدرسه بر انگیزش‌تحصیلی و تعلق به مدرسه رویش روان شناسی 1403; 13 (3) :54-45

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4957-fa.html


1- دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
2- دانشیار گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران. ، abasi.mo@lu.ac.ir
3- استاد گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
چکیده:   (237 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر امکان­سنجی بسته­ی آموزش کیفیت زندگی در مدرسه  بر انگیزش تحصیلی و تعلق به مدرسه دانش­آموزان بود. طرح­ پژوهش نیمه آزمایشی با پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه گواه بود. جامعه­ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش­آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهرخرم­آباد در سال تحصیلی 1402-1401 بود. نمونه­گیری (40نفر) به صورت خوشه­ای چند مرحله­ای بود، نمونه به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (20 نفر)، گواه (20 نفر) جایگزین شدند. داده­ها با استفاده از پرسشنامه­های انگیزش تحصیلی  (HEMS، هارتر،1981) و تعلق به مدرسه  (SSCS ، بریو و بتی،2005) جمع آوری شدند. گروه آزمایش دوازده جلسه­ 60 دقیقه­ای، (هفته­ای دو جلسه) بسته­ی آموزشی کیفیت زندگی در مدرسه را دریافت کردند. داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل چند متغیره تحلیل شدند. نتایج تحلیل داده­ها نشان داد، که با کنترل اثر پیش­آزمون بین دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری در سطح (001/0P<) وجود دارد. می­توان نتیجه گرفت بسته­ی آموزشی کیفیت زندگی در مدرسه باعث افزایش میزان انگیزش تحصیلی و تعلق به مدرسه دانش­آموزان می­شود.
متن کامل [PDF 503 kb]   (141 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1402/8/22 | پذیرش: 1402/11/1 | انتشار الکترونیک: 1403/4/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb