مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 2 - ( شماره پیاپی35/ اردیبهشت 1398 )                   سال 8 شماره 2 صفحات 80-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zare-Moghaddam A, Ashrafi G, Rostami S, Ghorbani M. (2019). Investigate the impact of educational cartoons on life skills of elementary school students. Rooyesh. 8(2), 73-80.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-838-fa.html
زارع مقدم علی، اشرفی غلامرضا، رستمی شهلا، قربانی مریم. تأثیر آموزش‌های کارتونی بر مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر بیرجند رویش روان شناسی 1398; 8 (2) :80-73

URL: http://frooyesh.ir/article-1-838-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نهبندان ، Ali_zare@alumni.ut.ac.ir
2- دانشگاه سمنان
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (2886 مشاهده)

پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر آموزش‌های کارتونی بر مهارت‌های زندگی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر بیرجند  انجام شد. روش این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری  این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان مقطع ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 93-1392 است. تعداد 60 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه مهارت­های زندگی خدادادی (1390) و مجموعه کارتون‌های آموزشی پخش‌شده در شبکه پویا سیما تحت عنوان مهارت‌های زندگی بود. برای تجزیه­ و تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده ‌شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین نمره مهارت‌های زندگی در گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که بین نمرات مهارت‌های زندگی در گروه آزمایش و گواه دختران تفاوت معناداری وجود ندارد ولی بین نمرات مهارت‌های زندگی در گروه آزمایش و گواه پسران تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می­شود با توجه به اهمیت انیمیشن و آموزش کارتونی و نقش تأثیرگذار آن­ها بر افراد، برای ارتقای و آموزش مهارت­های زندگی از این روش استفاده شود.

متن کامل [PDF 575 kb]   (63 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1396/4/29 | پذیرش: 1396/10/1 | انتشار الکترونیک: 1398/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb