مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 1 - ( بهار1397، شماره پیاپی 22 1397 )                   سال 7 شماره 1 صفحات 22-3 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbani N, Rabiee F. Psychotherapy in Iran: Problems and Prospects. Rooyesh 2018; 7 (1) :3-22
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1082-fa.html
قربانی نیما، ربیعی فاطمه. روان درمانی در ایران: موانع و افقها. رویش روان شناسی. 1397; 7 (1) :3-22

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1082-fa.html


1- دانشگاه تهران ، nghorbani@ut.ac.ir
2- دانشگاه تهران. گروه روانشناسی
چکیده:   (3658 مشاهده)
آموزش عملی روان­درمانی از طریق سوپرویژن (نظارت) صورت می­گیرد. این آموزش به سه شکل سنتی، زنده، و ویدئویی و در قالب مدل­های نظریه­محور، تحولی، و انسجامی اِعمال می­شود. به طور معمول این آموزش هم در دانشگاه­ها و هم در مراکز خصوصی ارائه می­گردد. در ایران به لحاظ تاریخی می­توان خدمات و آموزش روان­درمانی را پیش و پس از تشکیل سازمان نظام روان­شناسی وارسی نمود. رقابت­های صنفی بین روان­شناسان و روان­پزشکان و همچنین میان روان­شناسان وزارت علوم و بهداشت، فقدان ضوابط روشن و استانداردهای مناسب سازمان نظام روان­شناسی جهت ارزیابی کیفیت آموزش و صلاحیت افراد، محدودیت­های آموزشی دانشگاه­ها، و آموزش­های غیر نظام­دار در مراکز خصوصی از معضلات آموزش روان­درمانی است. طرح پرسش مناسب درباره ضوابط و نه مکان آموزش روان­درمانی، تعیین سازمان­های غیر دانشگاهی جهت اعتبارسنجی آموزش روان­درمانی، و گسترش مراکز خصوصی وابسته به نهادهای بین­المللی آموزشی مواردی­اند که به ارتقای کیفیت و رشد علم و فن روان­درمانی در ایران کمک می­کنند.
واژه‌های کلیدی: روان درمانی، سوپرویژن، ایران
متن کامل [PDF 484 kb]   (624 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی
دریافت: 1396/11/24 | ویرایش نهایی: 1397/2/14 | پذیرش: 1396/11/24 | انتشار الکترونیک: 1396/11/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb