 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Yadollahi E,  Sadat M S. 
(2020).  Review and Analyze the Relationship between home literacy environments to Reading skills For both Healthy and Dyslexia students.  Rooyesh. 9(3),  117-126. 
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1158-fa.html   
                    
                    یدالهی الهه،  سادات میرسبحان.
(1399).  مرور و تحلیلی بر رابطهی غنای محیطی خواندن در خانه با مهارت های خواندن کودکان عادی و نارساخوان  رویش روان شناسی 9 (3) :126-117URL: http://frooyesh.ir/article-1-1158-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، eyadollah@gmail.com
 2- کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طیاطبایی، تهران، ایران. 
                    
                    
                    چکیده:       (2234 مشاهده)
                    
                    
                    پژوهش حاضر با هدف مرور و تحلیل رابطه ی غنای محیطی خواندن و طبقه اجتماعی اقتصادی با مهارت های خواندن در کودکان بدون مشکل خواندن و نوشتن و کودکان با مشکل خواندن و نوشتن صورت گرفت. در تحقیقات متفاوت نشان داده شده است که غنای محیطی خواندن در خانه برای کودکان عادی و نارساخوان نیز با یکدیگر متفاوت بودند و اکثر مولفه ها مجددا متاثر از طبقه اجتماعی اقتصادی بودند. در گروه دانش آموزان عادی و نارساخوان همبستگی هایی میان مولفه های غنای محیطی و مهارت های خواندن دیده شد. هم چنین این متغیرها و ارتباطات مشاهده شده، متاثر از طیقه اجتماعی اقتصادی بوده اند. در این پژوهش مشاهده شده است که فاکتور ها و آموزش های مختلف محیط خانه در سنین پیش از دبستان هریک روی مهارت های خاصی از مهارت های خواندن در کودکان اثر می گذارد و این عوامل و علل آن در میان دانش آموزان عادی و نارساخوان متفاوت است. شناخت این عوامل موثر می تواند در بهبود محیطی آموزشی کودکان و در نتیجه افزایش توانمندی های خواندن در کودکان بدون و با مشکل خواندن و نوشتن برای خانواده ها و متولیان آموزشی راهگشا باشد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مقاله:  
تحلیلی |
                    موضوع مقاله: 
                    
روانشناسی تحولی  دریافت: 1397/2/14 | پذیرش: 1397/3/22 | انتشار الکترونیک: 1399/3/10