مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 7 - ( شماره پیاپی 40 / مهر 1398 )                   سال 8 شماره 7 صفحات 112-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghalami Z, sohrabi Z. (2019). The study of relationship between perceived parenting styles with emotional well-being and social well-being of students. Rooyesh. 8(7), 107-112.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1183-fa.html
قلمی زهرا، سهرابی زهرا. بررسی رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده با بهزیستی هیجانی و بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان رویش روان شناسی 1398; 8 (7) :112-107

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1183-fa.html


1- کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
2- کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی ، Z.sohrabi@atu.ac.ir
چکیده:   (2297 مشاهده)

هدف از این بررسی رابطه سبک­های فرزندپروری ادراک شده با بهزیستی هیجانی و بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران در سال 96-95 تشکیل می­دادند. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و با توجه به جدول مورگان تعداد 229 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند. برای جمع‌آوری اطلاعات پژوهش حاضر از پرسشنامه سبک فرزندپروری دیانا بامریند (1967) و پرسشنامه بهزیستی ذهنی توسط کییز و ماگیارمو (2003) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آماری ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون استفاده شد و نتایج تحلیل داده‌ها بیانگر آن بود که بین سبک­های فرزندپروری با بهزیستی اجتماعی و بهزیستی هیجانی رابطه وجود دارد و سبک فرزندپروری اقتدار منطقی با زیرمولفه­هایی از بهزیستی اجتماعی (مقبولیت اجتماعی، واقع­گرایی اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پیوستگی اجتماعی) رابطه­ی مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین بین سبک فرزندپروری اقتدار منطقی با بهزیستی هیجانی مثبت و منفی رابطه­ی معناداری وجود دارد و این درحالی بود که بین سبک­های فرزندپروری آزادگذاری مطلق و استبدادی با این مولفه­ها ارتباط معنی­داری به دست نیامد.

متن کامل [PDF 572 kb]   (54 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1397/2/25 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb